Výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000156" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období
Popis výsledku v původním jazyce
Program zajišťující výpočet průměrného kilometrického proběhu za zadané období je základním předpokladem k zajištění automatizovaných postupů a výpočtů vedoucích k harmonizovaným výsledkům bez ohledu na způsob stratifikace dopravního parku a použitou metodiku uvedených dotazníků. Jestliže mají být údaje o počtu vozových kilometrů použitelné anebo dokonce nezkreslené, musí být přiřazeny ke konkrétnímu období – obvykle k určitému roku. Odečty z tachometrů jsou však získávány průběžně, a proto není možné přiřadit tyto zaznamenané proběhy vozidla k danému kalendářnímu roku. Čím delší je časové období od posledního provedeného záznamu ujeté vzdálenosti, tím větší problémy vznikají. Z tohoto důvodu je lepší použít odečty z řady po sobě jdoucích technických kontrol. V letech 2018–2020 byly vytvořeny, aktualizovány a rozšířeny programy kontroly a stratifikace dat o vozidlech exportovaných z RSV. Pro možnost výpočtu variabilního průměrného proběhu za zadané období (čtvrtletí pro statistickou databázi technických informací o silničních motorových vozidlech a ujetých kilometrů a roční pro zpracování podkladů pro dotazník EHK/OSN, ITF a Eurostat (tzv. Table III)) bylo zapotřebí vytvořit program pro výpočet proběhů pro jednotlivé straty z dat o technických prohlídkách z CIS STK.
Název v anglickém jazyce
Calculation of the average mileage for a given period
Popis výsledku anglicky
The program ensuring the calculation of the average mileage for a given period is a basic prerequisite for providing automated procedures and calculations leading to harmonized results, regardless of the method of stratification of the transport fleet and the methodology used in these questionnaires. If mileage data is to be usable or even unbiased, it must be assigned to a specific period - usually a certain year. However, the readings from the tachometers are obtained continuously, and therefore it is not possible to assign these recorded vehicle runs to a given calendar year. The longer the time period since the last distance recorded, the greater the problems. For this reason, it is better to use readings from a series of successive technical inspections. In the years 2018–2020, programs for the control and stratification of data on vehicles exported from the WFD were created, updated and expanded. In order to be able to calculate the variable average over a given period (quarter for the statistical database of technical information on road motor vehicles and mileage and annual for the processing of data for the UN / ECE questionnaire, ITF and Eurostat (so-called Table III)) it was necessary to create a program for calculation events for individual losses from data on technical inspections from CIS STK.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
DTL_083
Technické parametry
Výstupní přehled je rozdělen na dvě sekce, a to na sekci dat tzv. „1 prohlídkové“, kde jsou data vozidel, která byla ke konci sledovaného období (zde k 31.12.2018) podrobena pouze jedné technické prohlídce a na sekci tzv. „2 prohlídkové“, kde jsou data již počítána ze souvislé řady prohlídek. Z uvedeného vyplývá, že v sekci „1 prohlídkové“ jsou buď nová vozidla, u kterých postupně nabíhá povinnost podrobit vozidlo technické prohlídce, nebo se jedná o vozidla dovezená, u kterých nejsou k dispozici data o předchozích prohlídkách. Tato pokladová data, vypočtená pomocí uvedeného programu, jsou pak využita ke konečným výpočtům aktivitních dat, nebo pro analytické odhady provozu vozidel podle technického, věkového, palivového i regionálního hlediska.
Ekonomické parametry
Pomocí automatizace zpracování dat dochází k významné časové i personální úspoře při řešení projektů zabývajících se touto problematikou.
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.