Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém automatizovaného zvedacího zařízení závaží pro DCP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000168" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém automatizovaného zvedacího zařízení závaží pro DCP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lehký dynamický penetrometr (DCP) je přístroj, který se používá zejména při ověřování kvality zhutnění sypanin a rostlého podloží, průzkumu podkladních vrstev a podloží pozemních komunikací, detekci oslabených vrstev a stanovení hranic vrstev s různou mírou zhutnění. DCP penetrometr je vhodný pro ověření kvality zhutnění v celém profilu. Maximální hloubkový dosah penetrometru DCP 3 m je pro běžné použití dostatečný. Tento funkční vzorek ověřuje funkčnost přístroje, který je navržen tak, aby měření bylo provedeno dle platných norem, bylo provedeno automaticky včetně odečítání hodnot. Dále se ověřuje skladnost a náročnost na obsluhu, kdy by měla přístroj obsloužit 1 kvalifikovaná osoba. Ověřuje se také funkčnost pohonu na akumulátor.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic Weight Lifting System for DCP

  • Popis výsledku anglicky

    The Light Dynamic Penetrometer (LDP) is an instrument that is mainly used to verify the quality of compaction of sypanins and solid subsoil, to survey the subsoil and subsoil of roads, to detect weakened layers and to determine the boundaries of layers with varying degrees of compaction. The LDP penetrometer is suitable for verifying the quality of compaction in the whole profile. The maximum depth range of the LDP penetrometer of 3 m is sufficient for normal use. This functional sample verifies the functionality of the instrument, which is designed so that the measurement is made according to the applicable standards, it is made automatically, including the reading of values. It is also verified for storage and operator demanding, when the instrument should be operated by 1 qualified person. It is also verified for the functionality of the battery-powered drive.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TP01010056" target="_blank" >TP01010056: Inovace pro dopravu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TP01010056/60932 /V02

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Základem funkčního vzorku automatizace lehké penetrační sondy je vodící sloup s vyklápěcími podpěrami, které stabilizují a vyrovnají penetrometr do tolerované roviny. Vodící sloup je osazen pohonnou jednotkou pro pohyb vodící hlavy. Uvnitř vodící hlavy se nachází beran, elektronika a pohon pro zvedání beranu. Baterie umístěná na vodícím sloupu je napájena pohony a elektroniku uvnitř přístroje. Baterie je dimenzována na 2-3 h nepřetržitého provozu, cca 5000 úderů. Primární zdroj nabíjení je z 230 V, je možné dodat i adaptér na 12 V/24 V do autozásuvky. Reálné ověření funkčnosti proběhlo na vybraném zkušebním úseku.

  • Ekonomické parametry

    Zkouška prováděná přístrojem je vhodná pro ověření kvality zhutnění v celém profilu, na rozdíl od zařízení, která se převážně používají pro ověření míry zhutnění po jednotlivých vrstvách během hutnění a navážení vrstev (statická, nebo rázová zatěžovací zkouška - dosah max 50cm). Jednou z hlavních předností zkoušky je možnost odvodit CBR přímo v terénu. Provedením v terénu se šetří náklady a získá se informace přímo z daného místa. Jedná se tak o objektivní data pro návrh oprav vozovek.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    44994575

  • Název vlastníka

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem