Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sledování průniku agresivních látek z okolního prostředí do cementobetonového krytu vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000004" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sledování průniku agresivních látek z okolního prostředí do cementobetonového krytu vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného projektu zaměřeného na potenciál vniknutí agresivních látek z okolního prostředí do CB krytu vozovek. Řešitelé ověřují koncentrace prvků v okolí vozovek a rovněž simulují tento typ namáhání v laboratorních podmínkách. Výsledky naznačují, že je možný průnik agresivních látek nejen prostřednictvím přímého kontaktu, ale také tenzí vodních par. Je nutné hledat technologická řešení, která tomuto jevu účinně zamezují nebo ho alespoň zpomalují, ale abychom současně negativně neovlivnili vodní režim v konstrukci vozovky jako celku.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of aggressive substances intrusion to concrete pavements from external sources

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the partial results of a research project focused on the potential for aggressive substances from the surrounding environment to concrete pavement. The researchers verify the concentrations of elements around the highways and also simulate this type of environmental stress in laboratory conditions. The results indicate that intrusion of aggressive substances is possible not only through direct contact but also through water vapor tension. It is necessary to look for technological solutions that effectively prevent this phenomenon or at least slow it down, but at the same time not negatively affect the water regime in the structure of the road as a whole.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000040" target="_blank" >CK01000040: Opatření zvyšující životnost vozovek s cementobetonovým krytem v souvislosti s omezením přísunu alkálií z externích zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů