Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000061" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cdv.cz/metodiky/" target="_blank" >https://www.cdv.cz/metodiky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době sílí politický i společenský tlak na dlouhodobě udržitelnou dopravu, jejímž cílem je minimalizace negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily se stále zpřísňují, a tak jednou z cest, jak tyto lokální emise snižovat, jsou elektromobily, které pomohou výrobcům snižovat flotilové emise. Tato vozidla však potřebují kvalitní veřejnou dobíjecí infrastrukturu, která bude vhodně rozmístěna po celé České republice. Z tohoto důvodu byla zpracována tato metodika, která se zaměřuje na koncepční rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury, přičemž zohledňuje dopravně inženýrské parametry. Hlavním výstupem metodiky je webová aplikace, která je veřejně přístupná na internetových stránkách Čistá doprava www.cistadoprava.cz/mapy/ev

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for the development of charging infrastructure in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, there is growing political and social pressure for sustainable transport, which aims to minimise the negative environmental impacts of transport. As CO2 emission standards for new passenger cars continue to tighten, one way to reduce these local emissions is through electric vehicles, which will help manufacturers reduce fleet emissions. However, these vehicles need a good public charging infrastructure that will be spread suitably across the Czech Republic. For this reason, this methodology has been developed, which focuses on the conceptual development of public charging infrastructure, taking into account traffic engineering parameters. The main output of the methodology is a web application, which is publicly available on the Clean Transport website www.cistadoprava.cz/mapy/ev

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000267" target="_blank" >CK02000267: Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika rozvoje dobíjecí infrastruktury

  • Číslo předpisu

    MD-7555/2022-710/28

  • Technické parametry

    Hlavním cílem metodiky je poskytnout metodický postup pro koncepční budování veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice, který představuje systematický a ucelený pohled na uvedenou problematiku. Primární snahou je postupné pokrytí sítě TEN-T a dalších významných tranzitních tahů. V následujících krocích však vyvstává požadavek na zlepšení prostorového rozmístění dobíjecí infrastruktury v blízkosti ostatních silničních tahů. Cílem je identifikace tzv. „bílých míst“, která nejsou pokryta dobíjecími stanicemi, přičemž prostřednictvím webové aplikace, která je k dispozici na www.cistadoprava.cz/mapy/ev je vyhodnoceno, kde a jak výkonná dobíjecí stanice by se měla instalovat.

  • Ekonomické parametry

    Důvodů proč rozvíjet veřejnou dobíjecí infrastrukturu koncepčně a systematicky je celá řada. Alokace dobíjecích stanic do oblastí, které jsou buď již dostatečně pokryty nebo s minimálními intenzitami dopravy nedává smysl ani jejich provozovatelům, ani uživatelům-motoristům. Pokud však budou při rozvoji dobíjecích bodů zohledněny dopravně inženýrské parametry, může z toho profitovat celá společnost. Metodika ve své části Predikce dobíjecích bodů zohledňuje v jednotlivých letech nejen počet, ale také výkon dobíjecích bodů. V on-line aplikaci www.cistadoprava.cz/mapy/ev jsou pak identifikovány a zobrazeny oblasti, kde a jak výkonnou veřejnou dobíjecí infrastrukturu budovat právě s ohledem na již stávající síť, tak na tzv. „bílá místa“.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů