Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000097" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládané technické řešení je zaměřeno na zařízení pro vyhodnocení koeficientu tření povrchu vozovky. Toto zařízení umožňuje dostatečně přesně a rychle vyhodnotit koeficient podélného tření povrchu vozovky. Zařízení je rychle a jednoduše ustavené do měřící polohy. Pohon společně s koly zajišťuje tažení tělesa pro zkoušení vozovky s konstantní dostatečnou rychlostí, čímž eliminuje chybu měření způsobenou při tažení zařízení operátorem. Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky, které zahrnuje siloměr, těleso pro zkoušení vozovky, držák tělesa pro zkoušení vozovky a tažné zařízení. Držák tělesa je spojen s jedním koncem siloměru. Druhý konec siloměru je spojen s tažným zařízením. Tažné zařízení zahrnuje rám, alespoň tři kola a pohon, který pohání alespoň jednoho z kol. Kola a pohon jsou uchycené k rámu. Siloměr může být mechanický, např. pružinový, či digitální. Slouží tedy k měření tažné síly, kterou tažné zařízení působí na držák tělesa s tělesem pro zkoušení při rozjezdu nebo při pohybu po vozovce. Držák tedy nemusí s pohonem být spojen žádnou jinou součástí. Spojení siloměru s tažným zařízením a/nebo držákem mohou být otočná. Plocha tělesa pro zkoušení, určená pro kontakt s vozovkou, může mít velikost například alespoň 100 cm2.
Název v anglickém jazyce
Device for evaluating the coefficient of longitudinal friction of the road surface
Popis výsledku anglicky
The presented technical solution is focused on a device for evaluating the friction coefficient of the road surface. This device makes it possible to accurately and quickly evaluate the coefficient of longitudinal friction of the road surface. The device is quickly and simply set up in the measuring position. The drive, together with the wheels, ensures that the body for road testing is pulled at a constant, sufficient speed, thereby eliminating the measurement error caused by the operator pulling the device. A device for evaluating the coefficient of longitudinal friction of the road surface, which includes a load cell, a body for testing the road, a body for testing the road and a traction device. The body holder is connected to one end of the load cell. The other end of the load cell is connected to the traction device. The towing device includes a frame, at least three wheels, and a drive that drives at least one of the wheels. The wheels and drive are attached to the frame. The force meter can be mechanical, e.g. spring-loaded, or digital. It therefore serves to measure the traction force exerted by the traction device on the body holder with the body for testing when starting off or when moving on the road. The holder does not need to be connected to the drive by any other component. Connections of the load cell with the traction device and/or holder can be rotatable. The area of the test body intended for contact with the road can be, for example, at least 100 cm2.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
36630
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Brno, Líšeň, CZ
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem