Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000097" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0036/uv036630.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládané technické řešení je zaměřeno na zařízení pro vyhodnocení koeficientu tření povrchu vozovky. Toto zařízení umožňuje dostatečně přesně a rychle vyhodnotit koeficient podélného tření povrchu vozovky. Zařízení je rychle a jednoduše ustavené do měřící polohy. Pohon společně s koly zajišťuje tažení tělesa pro zkoušení vozovky s konstantní dostatečnou rychlostí, čímž eliminuje chybu měření způsobenou při tažení zařízení operátorem. Zařízení pro vyhodnocení koeficientu podélného tření povrchu vozovky, které zahrnuje siloměr, těleso pro zkoušení vozovky, držák tělesa pro zkoušení vozovky a tažné zařízení. Držák tělesa je spojen s jedním koncem siloměru. Druhý konec siloměru je spojen s tažným zařízením. Tažné zařízení zahrnuje rám, alespoň tři kola a pohon, který pohání alespoň jednoho z kol. Kola a pohon jsou uchycené k rámu. Siloměr může být mechanický, např. pružinový, či digitální. Slouží tedy k měření tažné síly, kterou tažné zařízení působí na držák tělesa s tělesem pro zkoušení při rozjezdu nebo při pohybu po vozovce. Držák tedy nemusí s pohonem být spojen žádnou jinou součástí. Spojení siloměru s tažným zařízením a/nebo držákem mohou být otočná. Plocha tělesa pro zkoušení, určená pro kontakt s vozovkou, může mít velikost například alespoň 100 cm2.

  • Název v anglickém jazyce

    Device for evaluating the coefficient of longitudinal friction of the road surface

  • Popis výsledku anglicky

    The presented technical solution is focused on a device for evaluating the friction coefficient of the road surface. This device makes it possible to accurately and quickly evaluate the coefficient of longitudinal friction of the road surface. The device is quickly and simply set up in the measuring position. The drive, together with the wheels, ensures that the body for road testing is pulled at a constant, sufficient speed, thereby eliminating the measurement error caused by the operator pulling the device. A device for evaluating the coefficient of longitudinal friction of the road surface, which includes a load cell, a body for testing the road, a body for testing the road and a traction device. The body holder is connected to one end of the load cell. The other end of the load cell is connected to the traction device. The towing device includes a frame, at least three wheels, and a drive that drives at least one of the wheels. The wheels and drive are attached to the frame. The force meter can be mechanical, e.g. spring-loaded, or digital. It therefore serves to measure the traction force exerted by the traction device on the body holder with the body for testing when starting off or when moving on the road. The holder does not need to be connected to the drive by any other component. Connections of the load cell with the traction device and/or holder can be rotatable. The area of the test body intended for contact with the road can be, for example, at least 100 cm2.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    36630

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Brno, Líšeň, CZ

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem