Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zásady pro použití obrusných vrstev a technologií údržby a oprav povrchů vozovek z hlediska protismykových vlastností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001837" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zásady pro použití obrusných vrstev a technologií údržby a oprav povrchů vozovek z hlediska protismykových vlastností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika má sloužit k výběru obrusné vrstvy vozovky nebo technologie údržby a oprav povrchu vozovky, s přihlédnutím k požadovanému hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek. Metodika také upřesňuje, jaké jsou současné možnosti měření protismykových vlastností povrchů vozovek v terénu a v laboratoři, jaké jsou možnosti predikce vývoje tohoto proměnného parametru a uvádí obvyklé životnosti vybraných obrusných vrstev a povrchových úprav vozovek z hlediska protismykových vlastností.Tato metodika aktualizuje informace uvedené v metodickém pokynu &quot;Zásady pro použití obrusných vrstev vozovky z hlediska protismykových vlastností&quot; zpracovaném sdružením Měření PVV - Nekula, Plachý (schváleno Ministerstvem dopravy pod č.j. 424/06-120-RS/2 ze dne 28.7.2006 s účinností od 1.8.2006).

  • Název v anglickém jazyce

    Principles for the use of pavement surface courses and maintenance and repair technologies in terms of skid resistance

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is intended to be used for the selection of the pavement surface courses or the maintenance and repair technologies, taking into account the required assessment of the skid resistance properties of pavement surfaces. The methodology also specifies the current possibilities of measuring the skid resistance of pavement surfaces in the field and in the laboratory, the possibilities of predicting the evolution of this variable parameter and gives the common service life of selected pavement surfacings and pavement treatments in terms of skid resistance.This methodology updates the information given in the methodological guideline &quot;Principles for the use of pavement surface layers in terms of skid resistance properties&quot; prepared by the PVV Measurement Association - Nekula, Plachý (approved by the Ministry of Transport under No. 424/06-120-RS/2 of 28 July 2006 with effect from 1 August 2006).

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000110" target="_blank" >CK01000110: Životnost protismykových vlastností povrchů vozovek, její predikce a skutečný vývoj v čase</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika protismyky

  • Číslo předpisu

    MD-2899/2024-730/40

  • Technické parametry

    metodika je zdarma ke stažení na adrese: https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-protismykove-vlastnosti Obsahuje následující kapitoly: - Povrchy vozovek - Měření a sledování - Co ovlivňuje výsledky měření - Obvyklé životnosti protismykových vlastností - Vlastní popis metodiky (Predikce vývoje protismykových vlastností, Volba zavedené obrusné vrstvy/technologie údržby, Ověření nové obrusné vrstvy/technologie údržby)

  • Ekonomické parametry

    Díky tomu, že jsou zde na jednom místě shrnuty aktuální informace k této problematice a srovnán vývoj protismyk. vlastností různých obrusných vrstev a technologií údržby vozovek, a to ve vazbě na intenzitu dopravy a ohladitelnost hrubého kameniva, mohou se projektanti a správci pozemních komunikací snadněji a erudovaněji rozhodnout o tom, jakou obrusnou vrstvu/technologii obnovy protismyk. vlastností povrchů vozovek zvolit pro konkrétní případy. Díky uvedeným obvyklým životnostem protismyk. vlastností povrchu vozovky a uvedeným způsobům provádění jejich predikce bude možné vhodněji vybírat obrusné vrstvy/technologie údržby a přesněji plánovat náklady. To by mělo přinést úspory nákladů životního cyklu vozovky. Metodika také zdůrazňuje význam kontroly dodržování požadavků na bezpečnostní protismyk. úpravy (BPÚ) a význam jejich aplikace v případě zvýšeného výskytu dopravních nehod. To se zase může pozitivně promítnout do zvýšení bezpečnosti provozu.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů