Systém pro zaznamenávání poruch povrchu vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002030" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém pro zaznamenávání poruch povrchu vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Novost systému spočívá v autonomii senzoru a v aktuálnosti dat, které pro vlastníky a správce komunikací poskytuje. Obrazové informace z kamery jsou zpracovány v senzoru, proto je respektováno soukromí osob vyskytujících se v záběru senzoru (RZ, obličeje) a ke zpracování se odesílají již charakteristiky poškození. Volitelně lze s detekovanou poruchou odeslat i její fotografii, pro případné další zpracování obsluhou. Centrálně se provádí klasifikace vozovek dle typů poškození. Systém poškození nejen odhaluje, ale také eviduje jeho opravy. Zpracování informací o poruchách je v systému prováděno prakticky v reálném čase a data jsou ihned k dispozici zákazníkům. Vzhledem k možnosti instalovat senzor i do interiéru běžných vozidel je možné násobně zvýšit množství měřicích vozidel, díky čemuž lze nepřesnosti v momentě měření (např. špatné světelné podmínky) vyvážit opakovaným měřením daného místa.
Název v anglickém jazyce
Road surface defect recording system
Popis výsledku anglicky
The novelty of the system lies in the autonomy of the sensor and in the timeliness of the data it provides for owners and road managers. The image information from the camera is processed in the sensor, therefore the privacy of persons in the sensor's frame (vehicle registration plate, faces) is respected and the damage characteristics are already sent for processing. Optionally, a picture of the detected fault can be sent with the detected fault for further processing by the operator. Classification of pavements according to damage types is performed centrally. The system not only detects the damage, but also records its repair. The processing of information about failures is carried out in the system practically in real time and the data is immediately available to customers. Due to the possibility of installing the sensor even in the interior of conventional vehicles, the number of measuring vehicles can be multiplied, so that inaccuracies at the moment of measurement (e.g. poor lighting conditions) can be compensated for by repeated measurements of a given location.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
37932
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
VisionCraft, s.r.o., Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence