Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tyre/road noise frequency spectra analyses based on CPX measurement with six microphones

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002040" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tyre/road noise frequency spectra analyses based on CPX measurement with six microphones

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road traffic noise is affected by many factors, the road surface being one of them. The CPX method (ISO 11819-2) is the method used to measure tyre/road noise, i.e. noise generated by tyre-surface contact. Up to six microphones are positioned around reference tyre in specified positions as the standard requires. Two microphones are mandatory; four are optional.Conventional stone mastic asphalt, exposed aggregate cement concrete, low-noise pavement and cobblestones were measured by the CPX method using six microphones at a speed of 80 km/h. It would be advisable to consider adding another mandatory microphone (probably 5 or 6) to thetwo existing ones or to &quot;relocate&quot; one of these two (probably 4 or 5) for a more optimal tyre/road noise assessment. Presented results could be used to discussion about positions or necessity of mandatory and optional microphones.

  • Název v anglickém jazyce

    Tyre/road noise frequency spectra analyses based on CPX measurement with six microphones

  • Popis výsledku anglicky

    Road traffic noise is affected by many factors, the road surface being one of them. The CPX method (ISO 11819-2) is the method used to measure tyre/road noise, i.e. noise generated by tyre-surface contact. Up to six microphones are positioned around reference tyre in specified positions as the standard requires. Two microphones are mandatory; four are optional.Conventional stone mastic asphalt, exposed aggregate cement concrete, low-noise pavement and cobblestones were measured by the CPX method using six microphones at a speed of 80 km/h. It would be advisable to consider adding another mandatory microphone (probably 5 or 6) to thetwo existing ones or to &quot;relocate&quot; one of these two (probably 4 or 5) for a more optimal tyre/road noise assessment. Presented results could be used to discussion about positions or necessity of mandatory and optional microphones.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK04000058" target="_blank" >CK04000058: Zohlednění dalších vlivů promítajících se do naměřených hodnot hlučnosti povrchů vozovek při dynamickém měření</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů