Digitální model prvků plnicí infrastruktury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002061" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002061 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/24:00382800
Výsledek na webu
<a href="https://www.cistadoprava.cz/files/NAHYC_DP003N-V07-R-Digitalni_model_prvku_plnici_infrastruktury.pdf" target="_blank" >https://www.cistadoprava.cz/files/NAHYC_DP003N-V07-R-Digitalni_model_prvku_plnici_infrastruktury.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální model prvků plnicí infrastruktury
Popis výsledku v původním jazyce
Digitální model prvků plnicí infrastruktury je moderní softwarový nástroj navržený pro analýzu a optimalizaci procesů plnění vodíkových nádrží vozidel za různých provozních podmínek. Tento software využívá fyzikálních a termodynamických principů k modelování klíčových parametrů celého procesu - model sleduje například tlak, teplotu, spotřebu energie či množství přeneseného vodíku. Hlavní přínos modelu spočívá ve schopnosti simulovat chování plnících stanic v reálném čase i za extrémních podmínek, čímž umožňuje uživatelům získat detailní pochopení procesů, aniž by museli riskovat selhání reálných zařízení.
Název v anglickém jazyce
Digital model of filling infrastructure elements
Popis výsledku anglicky
The digital model of the filling infrastructure elements is an advanced software tool designed to analyse and optimise the hydrogen filling processes of vehicles under different operating conditions. The software uses physical and thermodynamic principles to model key parameters of the process - the model tracks, for example, pressure, temperature, energy consumption and the amount of hydrogen transferred. The main benefit of the model lies in its ability to simulate the behaviour of filling stations in real time and under extreme conditions, allowing users to gain a detailed understanding of the processes without having to risk the failure of real equipment.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TN02000007/3-V7
Technické parametry
Pro vytvoření dopravního modelu byl využit a dále rozšířen otevřený mikrosimulátor dopravy Eclipse SUMO (Simulation of Urban Mobility)
Ekonomické parametry
Budoucí zvýšení tržeb
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Jugoslávských partyzánů 1580/3, 160 00 Praha 6