Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální model prvků plnicí infrastruktury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002061" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002061 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/24:00382800

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cistadoprava.cz/files/NAHYC_DP003N-V07-R-Digitalni_model_prvku_plnici_infrastruktury.pdf" target="_blank" >https://www.cistadoprava.cz/files/NAHYC_DP003N-V07-R-Digitalni_model_prvku_plnici_infrastruktury.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální model prvků plnicí infrastruktury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitální model prvků plnicí infrastruktury je moderní softwarový nástroj navržený pro analýzu a optimalizaci procesů plnění vodíkových nádrží vozidel za různých provozních podmínek. Tento software využívá fyzikálních a termodynamických principů k modelování klíčových parametrů celého procesu - model sleduje například tlak, teplotu, spotřebu energie či množství přeneseného vodíku. Hlavní přínos modelu spočívá ve schopnosti simulovat chování plnících stanic v reálném čase i za extrémních podmínek, čímž umožňuje uživatelům získat detailní pochopení procesů, aniž by museli riskovat selhání reálných zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital model of filling infrastructure elements

  • Popis výsledku anglicky

    The digital model of the filling infrastructure elements is an advanced software tool designed to analyse and optimise the hydrogen filling processes of vehicles under different operating conditions. The software uses physical and thermodynamic principles to model key parameters of the process - the model tracks, for example, pressure, temperature, energy consumption and the amount of hydrogen transferred. The main benefit of the model lies in its ability to simulate the behaviour of filling stations in real time and under extreme conditions, allowing users to gain a detailed understanding of the processes without having to risk the failure of real equipment.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TN02000007/3-V7

  • Technické parametry

    Pro vytvoření dopravního modelu byl využit a dále rozšířen otevřený mikrosimulátor dopravy Eclipse SUMO (Simulation of Urban Mobility)

  • Ekonomické parametry

    Budoucí zvýšení tržeb

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze, Jugoslávských partyzánů 1580/3, 160 00 Praha 6