Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza zakázek supervizí hrazených z prostředků MF ČR na staré ekologické zátěže

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45249130%3A_____%2F23%3AN0000009" target="_blank" >RIV/45249130:_____/23:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tretiruka.cz/of/" target="_blank" >https://www.tretiruka.cz/of/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza zakázek supervizí hrazených z prostředků MF ČR na staré ekologické zátěže

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci rozsáhlejší analýzy veřejných zakázek (VZ) z oboru sanační geologie zadaných v období 2012-2022 především Ministerstvem financí ČR a z části SFŽP byla analyzována výběrová řízení (VŘ) na sanace kontaminovaných lokalit, sanační čerpání, analýzy rizik, projektovou dokumentaci, supervize a na průzkumy. Celkem byla v registrech VZ E-zak, NEN a seznamu výzev OPŽP prostudována veřejně přístupná soutěžní dokumentace 363 výběrových řízení. Největší z výběrových řízení - VŘ na zakázky supervizí sanačních, rekultivačních a revitalizačních projektů byl podrobně analyzován z pohledu průběhu a výsledků VŘ. Byly použity pouze údaje z uvedených veřejných zdrojů. Analýza zahrnula 135 VZ, které získalo 49 firem. Vyhodnoceny byly jak úspěšné, tak neúspěšné soutěžní nabídky. Podle počtů a objemů nabídek byly rozlišeny a charakterizovány skupiny soutěžitelů, a nakonec jejich pravděpodobné firemní strategie soutěžení. Po zohlednění zmetkovitosti (vyloučených nabídek) byla pro 49 firem (vč. 8 fyzických osob) vyhodnocena jejich efektivita v soutěžení. Dominantně jde o VZ malého rozsahu. V jednom případě jde o nadlimitní VZ a u jedné zakázky malého rozsahu bylo uplatněno jednání o ceně. Z pohledu rozložení objemů získaných zakázek mezi soutěžiteli se nejedná o klasický /optimální konkurenční trh. Z pohledu pouhého celkového počtu soutěžitelů je možno konstatovat, že jde spíše o trh konkurenční. Z pohledu efektivity soutěžení vyhodnocené na základě parametrů úspěšnosti a zmetkovitosti lze rozlišit skupiny firem s nejvyšší efektivitou soutěžení. Z pohledu efektivity soutěžení vyhodnocené na základě parametrů úspěšnosti a zmetkovitosti lze rozlišit skupiny firem s nejvyšší efektivitou soutěžení, vysokou efektivitou soutěžení; průměrnou až malou efektivitou soutěžení, zápornou efektivitou soutěžení. Pro vyhodnocení cenových poměrů nabídek v jednotlivých VŘ byla ve studii zvolena dvě kritéria - procentní rozdíl nižší ceny vítězné nabídky oproti ceně druhé nejnižší nabídky a procentní rozdíl ceny vítězné nabídky oproti průměrné ceně všech ostatních hodnocených neúspěšných nabídek. Při aplikaci limitu 20% rozdílu ceny vítězné a 2. nabídky mělo být podezření na MNNC indikováno u 46 % případů VŘ/VZ a podle druhého limitu (30% rozdíl ceny vítězné nabídky a průměru cen ostatních nabídek) by mělo být indikováno u 64 % případů. Podle analogií se zahraniční právní úpravou a judikáty z ČR, Německa a mezinárodních oborových institucí by téměř polovina hodnocených nabídek na supervize mohla (měla) být šetřena kvůli podezření na MNNC.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyzes of supervisions of contracts paid from the funds of the Ministry of finance for old ecological burdens

  • Popis výsledku anglicky

    As part of a more extensive analysis of public contracts in the field of remedial geology awarded in the period 2012-2022, primarily by the Ministry of Finance of the Czech Republic and part of the State Environmental Fund´s, tenders for the remediation of contaminated sites, remedial pumping, risk analyses, project documentation, supervision and surveys were analysed. In total, the publicly accessible competition documentation of 363 tenders was studied in the VZ E-zak, NEN and Operational Programe Environment call lists. The largest of the tenders - the Audit Committee for contracts for the supervision of rehabilitation, recultivation and revitalization projects was analysed in detail from the point of view of the course and results of the Audit Committee. Only data from the listed public sources were used. The analysis included 135 public contracts, which were obtained by 49 companies. Both successful and unsuccessful tenders were evaluated. According to the numbers and volumes of offers, groups of competitors were distinguished and characterized, and finally their likely corporate strategies of competition. After taking into account the rejection rate (excluded bids), 49 companies (including 8 natural persons) were evaluated for their effectiveness in competition. It is predominantly a small-scale public contract. In one case, it is an above-limit contract, and for one small-scale contract, price negotiations were used. From the point of view of the distribution of the volumes of received orders among the competitors, this is not a classic/optimal competitive market. From the point of view of just the total number of competitors, it can be concluded that it is rather a competitive market. From the point of view of the efficiency of competition evaluated on the basis of parameters of success and rejection, it is possible to distinguish groups of companies with the highest efficiency of competition. From the point of view of the efficiency of competition evaluated on the basis of parameters of success and rejection, it is possible to distinguish groups of companies with the highest efficiency of competition, high efficiency of competition, average to small competition efficiency, negative competition efficiency. Two criteria were chosen in the study to evaluate the price ratios of the bids in individual tenders - the percentage difference of the lower price of the winning bid compared to the price of the second lowest bid and the percentage difference of the price of the winning bid compared to the average price of all other evaluated unsuccessful bids. When applying the limit of 20% of the difference between the winning price and the 2nd bid, suspicion of extremely low offer price should have been indicated in 46% of tender cases, and according to the second limit (30% difference between the price of the winning bid and the average price of other bids) it should have been indicated in 64% of cases. According to analogies with foreign legislation and judgments from the Czech Republic, Germany and international industry institutions, almost half of the evaluated offers for supervision could (should) be investigated due to suspicion of extremely low offer price.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů