Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukce kompozitové čelní partie kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F12%3A%230000023" target="_blank" >RIV/45274100:_____/12:#0000023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukce kompozitové čelní partie kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konstrukce kompozitového čelního nosníku tramvaje má kombinovanou konstrukci skládající se ze sklolaminátových vrchních vrstev a pěnového jádra. Stejný typ sendvičového kompozitu je použit i u celokompozitové kabiny řídícího vozu. Byla ověřena technologie výroby uvedených sendvičových kompozitů jak u firmy Mosled s.r.o. , České Budějovice, tak i u firmy Variel a.s., Zruč nad Sázavou. Na základě výsledků projektu byla technologie výroby upravena tak, aby bylo zabezpečeno řádné vyplnění kritických míst (rádiusů) sklolaminátovými provazci a kompletní rovnoměrné prosycení sendvičů pryskyřicí. Dále byly provedeny konstrukční úpravy detailů. Aplikaci výsledků projektu potvrdili oba výše uvedení výrobci.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of the front part of railway vehicles from composite

  • Popis výsledku anglicky

    Combined design of composite tramcar front beam consists of fiberglass laminate upper layers and foam core. Same type of sandwich composite was used in case of whole-composite driver?s cab of driving coach. Production technology of mentioned sandwich composites was verified by Mosled s.r.o. České Budějovice and also by Variel a.s. Zruč nad Sázavou. Production technology was modified on base of project results to ensure precious fill up of critical places (radiuses) by means of fiberglass twines and complete uniform resin saturation of sandwiches. Design adjustments of details were also carried out. Project results application was acknowledged by both mentioned producers.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F113" target="_blank" >FR-TI1/113: Výzkum snižování následků kolizí kolejových a silničních vozidel a reálné ověření technologií pro konstrukci kabin kolejových vozidel z netradičních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Čení kompozitová partie

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Konstrukce kompozitového čelního nosníku tramvaje má kombinovanou konstrukci skládající se ze sklolaminátových vrchních vrstev a pěnového jádra

  • Ekonomické parametry

    Optimalizace a zlepšení funkčních vlastností kompozitových částí čelní partie kolejového vozidla. Přínosem je splnění požadavků na životnost konstrukce a tím i realizace požadované výrobní série v hodnotě přes 10 mil. Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    45274100

  • Název vlastníka

    VÚKV a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem