Konstrukce kompozitové čelní partie kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F12%3A%230000023" target="_blank" >RIV/45274100:_____/12:#0000023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukce kompozitové čelní partie kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Konstrukce kompozitového čelního nosníku tramvaje má kombinovanou konstrukci skládající se ze sklolaminátových vrchních vrstev a pěnového jádra. Stejný typ sendvičového kompozitu je použit i u celokompozitové kabiny řídícího vozu. Byla ověřena technologie výroby uvedených sendvičových kompozitů jak u firmy Mosled s.r.o. , České Budějovice, tak i u firmy Variel a.s., Zruč nad Sázavou. Na základě výsledků projektu byla technologie výroby upravena tak, aby bylo zabezpečeno řádné vyplnění kritických míst (rádiusů) sklolaminátovými provazci a kompletní rovnoměrné prosycení sendvičů pryskyřicí. Dále byly provedeny konstrukční úpravy detailů. Aplikaci výsledků projektu potvrdili oba výše uvedení výrobci.
Název v anglickém jazyce
Design of the front part of railway vehicles from composite
Popis výsledku anglicky
Combined design of composite tramcar front beam consists of fiberglass laminate upper layers and foam core. Same type of sandwich composite was used in case of whole-composite driver?s cab of driving coach. Production technology of mentioned sandwich composites was verified by Mosled s.r.o. České Budějovice and also by Variel a.s. Zruč nad Sázavou. Production technology was modified on base of project results to ensure precious fill up of critical places (radiuses) by means of fiberglass twines and complete uniform resin saturation of sandwiches. Design adjustments of details were also carried out. Project results application was acknowledged by both mentioned producers.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F113" target="_blank" >FR-TI1/113: Výzkum snižování následků kolizí kolejových a silničních vozidel a reálné ověření technologií pro konstrukci kabin kolejových vozidel z netradičních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Čení kompozitová partie
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Konstrukce kompozitového čelního nosníku tramvaje má kombinovanou konstrukci skládající se ze sklolaminátových vrchních vrstev a pěnového jádra
Ekonomické parametry
Optimalizace a zlepšení funkčních vlastností kompozitových částí čelní partie kolejového vozidla. Přínosem je splnění požadavků na životnost konstrukce a tím i realizace požadované výrobní série v hodnotě přes 10 mil. Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45274100
Název vlastníka
VÚKV a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—