Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274517%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/45274517:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/19:N0000148
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modulární mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek - funkční vzorek
Popis výsledku v původním jazyce
Univerzální mobilní telematický systém pro různé typy dopravních uzavírek, který může být následně modifikován pro různé prvky nebo moduly, které mohou být skládány dle potřeby koncového uživatele do integrovaného celku s řídícími funkcemi. Systém integruje subsystémy jako jsou detektory (kamery, mikrovlnný radar), akční prvky (PDZ, ZPI), informační vozíky, ochranné boxy pro elektroniku, nosné konstrukce, SW moduly, modemy či napájecí systémy. Vlastní vývoj a testování probíhalo pro jeden navržený funkční vzorek.
Název v anglickém jazyce
Modular mobile telematics system for various types of traffic closures - functional sample
Popis výsledku anglicky
Universal mobile telematics system which can be consequently modified for different modules that can be connected based on the needs of the end used into an integrated system with controlling functions. The system integrates subsystems such as detectors (cameras, microvawe radar), action elements (LED traffic signs, VMS), info trolleys, protective boxes for the electronics, SW modules, modems or power supply systems. The development and testing were preformed on one functional sample.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovativní mobilní telematický systém na pozemních komunikacích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TH02010800-2019V008
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Pro pilotní testování celého systému ImoSYS byl jako primární zobrazovací prvek určen informační vozík systému ImoSYS. V rámci pilotního ověření bylo provedeno kalibrování hardwarové a softwarové části systému ImoSYS. Systém je tvořen jako komplexní modulární systém, který lze využít při více druzích dopravních omezení. Byla provedena série testů, kde se ověřovaly jednotlivé komponenty systému, komunikace a zobrazení informací na ZPI. Celkem byly provedeny čtyři testy, pro zobrazení jednotlivých schémat. V rámci provedených testů byly nalezeny a odladěny chyby, na které se během jednotlivých testů přišlo. Během finálního testování se na jednom ZPI zobrazovala zpráva z jedné "uzavírky" podle reálných dat a na druhém se v cyklu podle syntetických dat střídala schémata z fiktivní "uzavírky“. Testování potvrdilo, že systém je připraven současně obsluhovat několik dopravních uzavírek nezávisle na sobě. Komunikace mezi SW pro konfiguraci a sledování stavu dopravy na objezdových trasách, který zpracovává FCD data a vytváří konkrétní podobu zpráv ke zobrazení na ZPI, a řídícím SW systému ImoSYS, který udílí pokyny konkrétním HW prvkům (informačním vozíkům) probíhá dle navržené konfigurace v otevřeném formátu JSON. Řídící SW zaznamená průběžně log o průběhu komunikace. Záznamy z logu slouží jako zpětná kontrola pro nastavení systému a potvrzení odesílaných a přijímaných informací, které se zobrazují na jednotlivých informačních vozících. .
Ekonomické parametry
Výstup bude nabízen obchodním partnerům, kteří řeší optimalizaci dopravního proudu v dopravních uzavírkách na silničních komunikacích v ČR i v zahraničí. Hlavními přínosy výsledku jsou celospolečenské dopady, kdy při použití modulárního systému pro dopravní uzavírky, mohou přinést významné úspory, kdy budou moci uživatelé lépe plánovat uzavírky a případné očekávané ztráty způsobené uzavírkou a kolonami vzniklými v jejím důsledku zohlednit při výběru zhotovitele. Zvýší se tak plynulost a bezpečnost silničního provozu při dopravních uzavírkách na silničních komunikacích. Dle provedených analýz harmonizace dopravního proudu zvyšuje kapacitu o přibližně 9 % v průměru, což při intenzitě dopravy na testované lokalitě vede k průměrnému snížení rizika kongesce o 45 %. To se v testu projevilo snížením doby trváním kolon v uzavírce na téměř polovinu (korelace hodnot je spíše náhodná, efekt zvýšení kapacity a snížení rizika vzniku kongesce je nelineární).
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45274517
Název vlastníka
ELTODO, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—