Periferní deska pro řídicí a komunikační automotive jednotku (BBCU PB)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45277397%3A_____%2F21%3AN0000011" target="_blank" >RIV/45277397:_____/21:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ima.cz/vyvoj-a-vyzkum/grantove-projekty/ceske-projekty-ukoncene/vybeko/" target="_blank" >https://www.ima.cz/vyvoj-a-vyzkum/grantove-projekty/ceske-projekty-ukoncene/vybeko/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Periferní deska pro řídicí a komunikační automotive jednotku (BBCU PB)
Popis výsledku v původním jazyce
Výstupem projektu FV30134 je nová generace periferní desky pro řídicí a komunikační automotive jednotku s označením BBCU PB 2.1 a dále komplexní suita obslužného SW včetně nové verze OS. Konkrétně se jedná o vývoj periferní desky jednotky BBCU, která poskytuje rozhraní s komunikačními sítěmi uvnitř i vně vozidla a současně zajišťuje napájení základní desky i v nestabilním či poškozeném prostředí (tímto prostředím jsou myšleny scénáře závažné poruchy elektroinstalace, autonehoda, požár vozidla a podobné). Vyvinuté rozhraní periferní desky (dále jen PB) zahrnuje zejména vysokorychlostní LTE komunikaci, satelitní navigaci, CAN, napájení i Automotive Ethernet (100BASE-T1, dříve BroadR-Reach), který se s vysokou pravděpodobností stane standardem pro následující generaci semi-autonomních a plně autonomních automobilů. Jednotka je svým určením nezávislá na typu vozidla a to s ohledem na třídu či druh pohonu (spalovací, hybridní, elektrický apod.)
Název v anglickém jazyce
Peripheral unit for automotive control and communication unit (/BBCU PB)
Popis výsledku anglicky
The project output is composed of a new generation HW of peripheral unit for automotive control and communication unit called BBCU PB 2.1 and also complex SW suite with new OS based on latest version of Linux Kernel. The ECU provides an interface for communication networks both inside and outside the vehicle and at the same time it provides limited backup power for basic communication in non-stable, damaged or destroyed environment (e.g. in case of car accident, fire, malfunction etc. ) The developed peripheral board interface extension involves especially high-speed LTE communication, satellite navigation (GPS, Glonass etc), CAN, power line and Automotive Ethernet (100BASE-T1, former BroadR-Reach). The 100BASE-T1 is a novel high-speed automotive standard proposed for both time critical and high-speed intra-vehicle communication. It is expected to become a new automotive standard replacing the limitations of contemporary CAN and providing communication platform for next generations of semi-autonomous and fully autonomous vehicles. Developed unit is in its application independent on vehicular class, drive-train type etc. thus it can be used with electric, hybrid or conventional vehicles with no limitations.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30134" target="_blank" >FV30134: Vývoj HW a SW pro vysokorychlostní bezdrátovou komunikaci v automobilu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
BBCU PB 2.1
Číselná identifikace
BBCU PB v2.1
Technické parametry
BBCU PB 2.1 – modulární design - BBCU LTE module, kompatibilní s u-blox TOBY L2/TOBY L4 LTE moduly, dále obsahuje - GNSS u-blox NEO-M8 - podporuje až 3 konkurentní GNSS příjmy (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou) - USB, SPI, CAN, 100BASE-T1 - Systém záložního napájení - Li-Ion akumulátor - Systémový automotive konektor Molex Informace: Ing. Michal Kašpárek, Ph.D., Institut mikroelektronických aplikací s.r.o., michal.kasparek@ima..cz
Ekonomické parametry
V rámci postupující elektrifikace automobilů se předpokládá zvyšující se zájem o toto zařízení, odhaduje se nárust tržeb za tento segment 1000 tis. Kč /2022, 5 000 tis. Kč/2024, 8 000 tis. Kč/2025, 12 000 tis. Kč /2026. V současné době záleží také na situaci s dodávkami čipů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45277397
Název vlastníka
Institut mikroelektronických aplikací s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.ima.cz/vyvoj-a-vyzkum/grantove-projekty/ceske-projekty-ukoncene/vybeko/