Děti předškolního věku v kontextu rodinné politiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F16%3AN0000016" target="_blank" >RIV/45773009:_____/16:N0000016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti předškolního věku v kontextu rodinné politiky
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se opírá o výsledky výběrového šetření Péče 2013, které realizoval Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v.v.i. Kapitola stručně pojednává o názorech českých matek na to, jaká péče je pro jejich děti v předškolním věku nejlepší. Ty jsou následně porovnávány s tím, jaká forma péče (rodinná, nerodinná) byla u dětí v různých věkových skupinách předškolního věku skutečně zvolena. Z výsledků vyplývá, že matky by většinou chtěly pečovat celodenně o své děti až do jejich 2 let. V dalších letech by dítě mělo docházet do zařízení kolektivní péče. Přechod z rodinné péče do nerodinné by však měl být pozvolný, tj. zpočátku by mělo jít spíše o příležitostnou či polodenní docházku.
Název v anglickém jazyce
Preschool children in the context of family policy
Popis výsledku anglicky
This chapter is based on the results of a sample survey called Care 2013, which was performed by the Research Institute for Labor and Social Affairs. The chapter briefly presents the opinions of Czech mothers on the ideal kind of care for a preschool aged child. Afterwards, these are compared with the form of care (family, non-family) for children that has been really selected in different preschool age periods. The results reveal that mothers would like to stay at home in order to care for their young children up to 2 years. Then children should attend a day-care center. Nevertheless, the transition from family to non-family care should be gradual, i.e. starting with an occasional or a half-day attendance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.
ISBN
978-80-7552-323-5
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
s. 51-55
Počet stran knihy
256
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—