Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Děti předškolního věku v kontextu rodinné politiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F16%3AN0000016" target="_blank" >RIV/45773009:_____/16:N0000016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Děti předškolního věku v kontextu rodinné politiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se opírá o výsledky výběrového šetření Péče 2013, které realizoval Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v.v.i. Kapitola stručně pojednává o názorech českých matek na to, jaká péče je pro jejich děti v předškolním věku nejlepší. Ty jsou následně porovnávány s tím, jaká forma péče (rodinná, nerodinná) byla u dětí v různých věkových skupinách předškolního věku skutečně zvolena. Z výsledků vyplývá, že matky by většinou chtěly pečovat celodenně o své děti až do jejich 2 let. V dalších letech by dítě mělo docházet do zařízení kolektivní péče. Přechod z rodinné péče do nerodinné by však měl být pozvolný, tj. zpočátku by mělo jít spíše o příležitostnou či polodenní docházku.

  • Název v anglickém jazyce

    Preschool children in the context of family policy

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is based on the results of a sample survey called Care 2013, which was performed by the Research Institute for Labor and Social Affairs. The chapter briefly presents the opinions of Czech mothers on the ideal kind of care for a preschool aged child. Afterwards, these are compared with the form of care (family, non-family) for children that has been really selected in different preschool age periods. The results reveal that mothers would like to stay at home in order to care for their young children up to 2 years. Then children should attend a day-care center. Nevertheless, the transition from family to non-family care should be gradual, i.e. starting with an occasional or a half-day attendance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků.

  • ISBN

    978-80-7552-323-5

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    s. 51-55

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly