Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyses of severe accidents in GFR demonstrator ALLEGRO with MELCOR 2.1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/46356088:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60396" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60396</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60396" target="_blank" >10.1115/ICONE24-60396</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyses of severe accidents in GFR demonstrator ALLEGRO with MELCOR 2.1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several pressurized and depressurized protected scenarios were investigated; four of them are presented in this paper. It was observed that even long-lasting station blackout (SBO) without further failures of the passive safety systems does not lead to a severe accident as long as there is enough water in the decay heat removal (DHR) system. Loss of coolant (LOCA) transients with DHR system in the forced-convection mode can lead to peak cladding temperatures causing limited core damage in the early phase of the accidents, but without further development into core meltdown. On the other hand, LOCA combined with SBO leads to excessive core melting in orders of minutes, which represents a weak point of ALLEGRO 2009 concept. Recommendations were formulated for the further development of the ALLEGRO concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyses of severe accidents in GFR demonstrator ALLEGRO with MELCOR 2.1

  • Popis výsledku anglicky

    Several pressurized and depressurized protected scenarios were investigated; four of them are presented in this paper. It was observed that even long-lasting station blackout (SBO) without further failures of the passive safety systems does not lead to a severe accident as long as there is enough water in the decay heat removal (DHR) system. Loss of coolant (LOCA) transients with DHR system in the forced-convection mode can lead to peak cladding temperatures causing limited core damage in the early phase of the accidents, but without further development into core meltdown. On the other hand, LOCA combined with SBO leads to excessive core melting in orders of minutes, which represents a weak point of ALLEGRO 2009 concept. Recommendations were formulated for the further development of the ALLEGRO concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JF - Jaderná energetika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Nuclear Engineering, Proceedings, ICONE Volume 2, 2016, Article number V002T06A018

  • ISBN

    978-079185002-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    American Society of Mechanical Engineers (ASME)

  • Místo vydání

    New York, USA

  • Místo konání akce

    Charlotte, North Carolina, USA

  • Datum konání akce

    26. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387190600030