Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza těžké havárie reaktoru GFR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F18%3AN0000075" target="_blank" >RIV/46356088:_____/18:N0000075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza těžké havárie reaktoru GFR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva ÚJV Z 4972 shrnuje práci provedenou v oblasti analýzy těžkých havárií a fenomenologie v GFR v rámci projektu TAČR CANUT no. TE01020455, Pracovní balíček 1. Hlavním cílem tohoto dokumentu je poskytnout opatření a řešení pro prevenci a zmírnění těžkých havárií, a to nejprve analýzou fenomenologie a progrese těžkých havárií v GFR a následným zlepšením konstrukce a provozu reaktoru ALLEGRO. Fáze těžkých havárií v lodi v ALLEGRO byla kompletně analyzována, včetně vstupů (ve formě materiálového složení, teplot a hmotnosti) pro návrh jádra lapače. Byly identifikovány nejvíce penalizující nehody vedoucí k selhání RPV. Do konstrukce reaktoru bylo začleněno několik nových prvků návrhu a provozu bezpečnostního systému. Bylo prokázáno, že tyto vlastnosti mají významný vliv na výkon reaktoru v přechodných situacích, udržující všechny analyzované chráněné přechodné prvky v rámci DBA nebo DEC-A.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Severe Accidents in GFR

  • Popis výsledku anglicky

    Report ÚJV Z 4972 summarizes the work performed in the field of severe accident analysis and phenomenology in GFR in the frame of project TAČR CANUT no. TE01020455, Workpackage 1. The main goal of this document is to provide measures and solutions for severe accident prevention and mitigation, by first analyzing the phenomenology and progression of severe accidents in GFR, followed with improvements in the design and operation of the reactor ALLEGRO. The in-vessel phase of severe accidents in ALLEGRO was throughoutly analyzed, including the input (in form of material composition, temperatures and mass) for the core catcher design. The most penalizing accidents, leading to failure of the RPV, were identified. Several new features of safety system design and operation were incorporated into the design of the reactor. It has been proved that these features have significant impact on the reactor performance in transients, keeping all the analyzed protected transients within DBA or DEC-A.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů