Analýza těžké havárie reaktoru GFR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F18%3AN0000075" target="_blank" >RIV/46356088:_____/18:N0000075 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza těžké havárie reaktoru GFR
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva ÚJV Z 4972 shrnuje práci provedenou v oblasti analýzy těžkých havárií a fenomenologie v GFR v rámci projektu TAČR CANUT no. TE01020455, Pracovní balíček 1. Hlavním cílem tohoto dokumentu je poskytnout opatření a řešení pro prevenci a zmírnění těžkých havárií, a to nejprve analýzou fenomenologie a progrese těžkých havárií v GFR a následným zlepšením konstrukce a provozu reaktoru ALLEGRO. Fáze těžkých havárií v lodi v ALLEGRO byla kompletně analyzována, včetně vstupů (ve formě materiálového složení, teplot a hmotnosti) pro návrh jádra lapače. Byly identifikovány nejvíce penalizující nehody vedoucí k selhání RPV. Do konstrukce reaktoru bylo začleněno několik nových prvků návrhu a provozu bezpečnostního systému. Bylo prokázáno, že tyto vlastnosti mají významný vliv na výkon reaktoru v přechodných situacích, udržující všechny analyzované chráněné přechodné prvky v rámci DBA nebo DEC-A.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Severe Accidents in GFR
Popis výsledku anglicky
Report ÚJV Z 4972 summarizes the work performed in the field of severe accident analysis and phenomenology in GFR in the frame of project TAČR CANUT no. TE01020455, Workpackage 1. The main goal of this document is to provide measures and solutions for severe accident prevention and mitigation, by first analyzing the phenomenology and progression of severe accidents in GFR, followed with improvements in the design and operation of the reactor ALLEGRO. The in-vessel phase of severe accidents in ALLEGRO was throughoutly analyzed, including the input (in form of material composition, temperatures and mass) for the core catcher design. The most penalizing accidents, leading to failure of the RPV, were identified. Several new features of safety system design and operation were incorporated into the design of the reactor. It has been proved that these features have significant impact on the reactor performance in transients, keeping all the analyzed protected transients within DBA or DEC-A.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů