Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F99%3A00000003" target="_blank" >RIV/46356088:_____/99:00000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes criticality safety analyses of spent fuel in system for storage and transport of spent fuel performed in Škoda JS s.r.o.. Analyses were performed for different systems both at NPP site including originally designed spent fuel pool with a large pitch between assemblies without any special absorbing material, high density spent fuel pool with an additional absorption by boron steel, depository rack for fresh fuel assemblies with a very large pitch between fuel assemblies, a containerfor transport of fresh fuel into reactor pool and a cask for transport and storage of spent fuel and container for final storage depository. Required subcriticality has been proven taking into account all possible unfavourable conditions, uncertainties etc. In two cases, burnup credit methodology is expected to be used.

  • Název v anglickém jazyce

    Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes criticality safety analyses of spent fuel in system for storage and transport of spent fuel performed in Škoda JS s.r.o.. Analyses were performed for different systems both at NPP site including originally designed spent fuel pool with a large pitch between assemblies without any special absorbing material, high density spent fuel pool with an additional absorption by boron steel, depository rack for fresh fuel assemblies with a very large pitch between fuel assemblies, a containerfor transport of fresh fuel into reactor pool and a cask for transport and storage of spent fuel and container for final storage depository. Required subcriticality has been proven taking into account all possible unfavourable conditions, uncertainties etc. In two cases, burnup credit methodology is expected to be used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JF - Jaderná energetika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FB-C2%2F51" target="_blank" >FB-C2/51: Vývoj technologie implementace burn-up creditu (BUC) pro skladovací a transportní kontejnery vyhořelého paliva z jaderných reaktorů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sixth Int. Conference on Nuclear Criticality Safety, ICNC'99

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1563-1572

  • Název nakladatele

    IPSN

  • Místo vydání

    Paříž; FR

  • Místo konání akce

    Versailles, Paris, FR

  • Datum konání akce

    20. 9. 1999

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku