Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F99%3A00000003" target="_blank" >RIV/46356088:_____/99:00000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes criticality safety analyses of spent fuel in system for storage and transport of spent fuel performed in Škoda JS s.r.o.. Analyses were performed for different systems both at NPP site including originally designed spent fuel pool with a large pitch between assemblies without any special absorbing material, high density spent fuel pool with an additional absorption by boron steel, depository rack for fresh fuel assemblies with a very large pitch between fuel assemblies, a containerfor transport of fresh fuel into reactor pool and a cask for transport and storage of spent fuel and container for final storage depository. Required subcriticality has been proven taking into account all possible unfavourable conditions, uncertainties etc. In two cases, burnup credit methodology is expected to be used.
Název v anglickém jazyce
Criticality Safety Analyses in ŠKODA JS s.r.o.
Popis výsledku anglicky
This paper describes criticality safety analyses of spent fuel in system for storage and transport of spent fuel performed in Škoda JS s.r.o.. Analyses were performed for different systems both at NPP site including originally designed spent fuel pool with a large pitch between assemblies without any special absorbing material, high density spent fuel pool with an additional absorption by boron steel, depository rack for fresh fuel assemblies with a very large pitch between fuel assemblies, a containerfor transport of fresh fuel into reactor pool and a cask for transport and storage of spent fuel and container for final storage depository. Required subcriticality has been proven taking into account all possible unfavourable conditions, uncertainties etc. In two cases, burnup credit methodology is expected to be used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JF - Jaderná energetika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FB-C2%2F51" target="_blank" >FB-C2/51: Vývoj technologie implementace burn-up creditu (BUC) pro skladovací a transportní kontejnery vyhořelého paliva z jaderných reaktorů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sixth Int. Conference on Nuclear Criticality Safety, ICNC'99
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1563-1572
Název nakladatele
IPSN
Místo vydání
Paříž; FR
Místo konání akce
Versailles, Paris, FR
Datum konání akce
20. 9. 1999
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—