Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46358978:_____/14:#0000182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu reaguje na vzrůstající význam odborné praxe v profesní přípravě pracovníků v pomáhajících profesích. V rámci projektu zaměřeného na podporu praxí studentů oboru speciální pedagogika realizovali autoři kvalitativně konstruované šetření, ve kterém prostřednictvím ohniskových skupin zjišťovali názory pracovníků šesti speciálněpedagogických institucí na vybrané aspekty studentských praxí i potencionální oblasti rozvoje těchto praxí. V první částipublikace jsou prezentovány poznatky z tohoto šetření, které prokázalo, že praxe studentů mají své jasné přínosy (a to nejen pro studenty, ale i pro provázející pedagogy a pro žáky, se kterými praktikující studenti pracují), ale zároveň i své slabé stránky a nedostatky, se kterými je potřeba do budoucna dále pracovat. Druhá část publikace obsahuje metodický text, který vychází z poznatků z výzkumného šetření a který by měl být studentům vodítkem na jejich nové cestě k praxi.
Název v anglickém jazyce
Special Pedagogical Practice in Tertiary Education
Popis výsledku anglicky
The publication responds to the growing significance of specialist practical experience in the professional preparation of teaching staff in the helping professions. As a part of the project focused on the support of student practical training, the authors implemented qualitatively designed research, in which they ascertained through focus groups the opinions of members of staff from six special educational institutions. In the first section findings are presented from this research, which showed that student practical training sessions have their own clear benefits (not only for the student but for the supervising teacher and the pupils with whom the practicing student worked as well) but also at the same time their weak points and shortcomings, whichit is necessary to work with more in the future. The second section of the publication contains the methodical text, which starts from the findings of the research and which should lead students to new paths for practical training.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7452-100-3
Počet stran knihy
74
Název nakladatele
UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO PRAHA
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—