Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46358978:_____/14:#0000182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu reaguje na vzrůstající význam odborné praxe v profesní přípravě pracovníků v pomáhajících profesích. V rámci projektu zaměřeného na podporu praxí studentů oboru speciální pedagogika realizovali autoři kvalitativně konstruované šetření, ve kterém prostřednictvím ohniskových skupin zjišťovali názory pracovníků šesti speciálněpedagogických institucí na vybrané aspekty studentských praxí i potencionální oblasti rozvoje těchto praxí. V první částipublikace jsou prezentovány poznatky z tohoto šetření, které prokázalo, že praxe studentů mají své jasné přínosy (a to nejen pro studenty, ale i pro provázející pedagogy a pro žáky, se kterými praktikující studenti pracují), ale zároveň i své slabé stránky a nedostatky, se kterými je potřeba do budoucna dále pracovat. Druhá část publikace obsahuje metodický text, který vychází z poznatků z výzkumného šetření a který by měl být studentům vodítkem na jejich nové cestě k praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Special Pedagogical Practice in Tertiary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The publication responds to the growing significance of specialist practical experience in the professional preparation of teaching staff in the helping professions. As a part of the project focused on the support of student practical training, the authors implemented qualitatively designed research, in which they ascertained through focus groups the opinions of members of staff from six special educational institutions. In the first section findings are presented from this research, which showed that student practical training sessions have their own clear benefits (not only for the student but for the supervising teacher and the pupils with whom the practicing student worked as well) but also at the same time their weak points and shortcomings, whichit is necessary to work with more in the future. The second section of the publication contains the methodical text, which starts from the findings of the research and which should lead students to new paths for practical training.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7452-100-3

  • Počet stran knihy

    74

  • Název nakladatele

    UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO PRAHA

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy