Edukace seniorů v evropském kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000189" target="_blank" >RIV/46358978:_____/14:#0000189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace seniorů v evropském kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Práce sleduje teoretická východiska stáří a stárnutí v evropském kontextu.Nahlíží na sledovanou problematikuz pohledu biologie, spychologie, sociologie, demografie a andragogiky, přičemž důraz klade na oblast edukace, aktivizace animace a poradenství v oblasti péče o starší jedince primárně v rezidenciálních zařízeních.Text identifikuje a charakterizuje vybrané metody práce se seniory. Problematiku dokresluje komparativní analýza vybraných témat edukace a aktivizace cílové skupiny, kterou představují obyvatelé žijící v domovech pro seniory. Přibližuje rovněž role odborníků působících v této oblasti a specifikuje jejich kvalifikační požadavky včetně jejich začlenění do konceptu celoživotního učení, a to ve vybraných evropských zemích. Závěr práce předkládá návrh kompetenčního modelu sociálního andragoga, tedy specialisty působícího v oblasti edukace a péče o seniory jako nové profese.
Název v anglickém jazyce
Seniors education in the European contex
Popis výsledku anglicky
This text monitors theoretical approaches towards old age and aging in European kontext.It deals with the topic from the viewpoint of biology, psychology, sociology, demography and andragogy, laying stress on education, activizacion, animacion and counseling within caring for elderly people, primarily in residential facilities. The text identifies and characterizes selected methods of working with seniors. The problematic is enriched with a comparative analysis into selected topics concerning educationand activization of the target group made up of elderly homes residents.It also refers to the role of profesionals performing in this area of expertise and specifies their gualification demands including their placement in the concept lifelong learning in selected European countries. In conclusion, a competency model of the social andragogue is presented, i.e. specialist on senior education and care, as a new profesion.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7452-102-7
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—