Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F19%3A00000063" target="_blank" >RIV/46358978:_____/19:00000063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Občanské vzdělávání patří k tradiční součásti vzdělávání dospělých a v československém prostoru má bohatou historickou tradici již od roku 1919. Současní autoři, tuzemské a evropské organizace, resp. dokumenty zabývající se občanským vzděláváním, se opírají o tradiční hodnoty a ideály občanské společnosti, zejména osobní angažovanost, soudržnost a vzdělanost. Podle těchto hodnot je potřebné rozvíjet participativní kompetence občanů na veřejném životě. Cílem příspěvku je tak představit vybrané české i zahraniční strategické dokumenty vztahující se k občanskému vzdělávání, přiblížit indikátory aktivního občanství včetně kompetencí, které se dají využít v běžném občanském, ale také zájmovém nebo profesním životě. Náplní příspěvku je také přiblížit tzv. biodromální přístup ve vztahu k občanskému vzdělávání jako relevantní součásti celoživotního učení. Příspěvek uzavírá popis silných a slabých stránek občanského vzdělávání s reflexí nad osobní odpovědností k rozvíjení občanských kompetencí v soukromém životě, rodině, práci, komunitě či regionu, kde jako občané žijeme.
Název v anglickém jazyce
Contemporary strenghts and weaknesses of citizenship education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Citizenship education is a traditional part of adult education and it has rich tradition in Czechoslovac area already from year 1919. Contemporary authors, domestic and European organisations, respectively documents concerning citizenship education insist on traditional values and citizenship society ideals, especially personal involvement, cohesion and education. According to these values it is necessary to cultivate participative competencies of citizens on public life. The aim of the contribution is to present chosen Czech and also foreign strategic documents concerning citizenship education, to approach indicators of active citizenship including competencies which can be used in common citizenship, but also in interest or professional life. Contents of the contribution is also to approach an biodromal attitude in relation to citizenship education as a relevant part of lifelong learning. The contribution is closing description of citizenship education strenghts and weaknesses with reflection of our personal responsibility to evolving of citizenship competencies in private life, family, work, community or region, where we live as citizens.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes
ISBN
9788071213604
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
50-58
Název nakladatele
Národné osvetové centrum, Asociace institucí vzdělávání dospělých
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—