Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F19%3A00000063" target="_blank" >RIV/46358978:_____/19:00000063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současné silné a slabé stránky občanského vzdělávání v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Občanské vzdělávání patří k tradiční součásti vzdělávání dospělých a v československém prostoru má bohatou historickou tradici již od roku 1919. Současní autoři, tuzemské a evropské organizace, resp. dokumenty zabývající se občanským vzděláváním, se opírají o tradiční hodnoty a ideály občanské společnosti, zejména osobní angažovanost, soudržnost a vzdělanost. Podle těchto hodnot je potřebné rozvíjet participativní kompetence občanů na veřejném životě. Cílem příspěvku je tak představit vybrané české i zahraniční strategické dokumenty vztahující se k občanskému vzdělávání, přiblížit indikátory aktivního občanství včetně kompetencí, které se dají využít v běžném občanském, ale také zájmovém nebo profesním životě. Náplní příspěvku je také přiblížit tzv. biodromální přístup ve vztahu k občanskému vzdělávání jako relevantní součásti celoživotního učení. Příspěvek uzavírá popis silných a slabých stránek občanského vzdělávání s reflexí nad osobní odpovědností k rozvíjení občanských kompetencí v soukromém životě, rodině, práci, komunitě či regionu, kde jako občané žijeme.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary strenghts and weaknesses of citizenship education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Citizenship education is a traditional part of adult education and it has rich tradition in Czechoslovac area already from year 1919. Contemporary authors, domestic and European organisations, respectively documents concerning citizenship education insist on traditional values and citizenship society ideals, especially personal involvement, cohesion and education. According to these values it is necessary to cultivate participative competencies of citizens on public life. The aim of the contribution is to present chosen Czech and also foreign strategic documents concerning citizenship education, to approach indicators of active citizenship including competencies which can be used in common citizenship, but also in interest or professional life. Contents of the contribution is also to approach an biodromal attitude in relation to citizenship education as a relevant part of lifelong learning. The contribution is closing description of citizenship education strenghts and weaknesses with reflection of our personal responsibility to evolving of citizenship competencies in private life, family, work, community or region, where we live as citizens.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes

  • ISBN

    9788071213604

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    50-58

  • Název nakladatele

    Národné osvetové centrum, Asociace institucí vzdělávání dospělých

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku