Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000077" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000077 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4954" target="_blank" >http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4954</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11114/jets.v8i9.4954" target="_blank" >10.11114/jets.v8i9.4954</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment
Popis výsledku v původním jazyce
As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.
Název v anglickém jazyce
Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment
Popis výsledku anglicky
As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education and Training Studies
ISSN
2324-805X
e-ISSN
2324-8068
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
43-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—