Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000077" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4954" target="_blank" >http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4954</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11114/jets.v8i9.4954" target="_blank" >10.11114/jets.v8i9.4954</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.

  • Název v anglickém jazyce

    Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    As part of the transformation of the care system for children at risk in the Czech Republic, alternative family care has a fundamental priority over the placement of children in institutional care. Nowadays, teachers increasingly encounter a child living in a foster family at school. The educational program reflects various situations in the life of children who preceded their placement in foster care. These specific life experiences prevent children from establishing successful relationships, respecting boundaries and successfully participating in their educational process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education and Training Studies

  • ISSN

    2324-805X

  • e-ISSN

    2324-8068

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    43-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus