Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000140" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/" target="_blank" >https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání
Popis výsledku v původním jazyce
V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení.
Název v anglickém jazyce
Testing the cognitive functions of health professionals or cognitive readiness for the profession
Popis výsledku anglicky
In the years 2015-2020, the level of cognitive functions of students at the Mills College was tested. The aim was to demonstrate the possibility of improving the cognition of respondents preparing to perform a mentally demanding profession. Students in the field of certified pharmaceutical assistant, certified medical laboratory assistant and certified paramedic were included in the testing. Most students showed a positive shift in the level of cognitive functions. The best results in individual fields corresponded to the focus of teaching on vocational training according to competencies. In the case of certified pharmaceutical assistants, there was the most positive shift in short-term memory, in the case of certified medical laboratory technicians, the largest shifts in tests monitoring attention were observed, and in the case of certified medical paramedics, logical thinking improved the most.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Florence
ISSN
1801-464X
e-ISSN
1801-464X
Svazek periodika
XVII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
8-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—