Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000140" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/" target="_blank" >https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2021/2/testovani-kognitivnich-funkci-zdravotniku-aneb-kognitivni-pripravenost-na-vykon-povolani/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Testování kognitivních funkcí zdravotníků aneb kognitivní připravenost na výkon povolání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V letech 2015-2020 byla testována úroveň kognitivních funkcí studentů Vyšší odborné zdravotnické školy Mills. Cílem bylo prokázat možnost zlepšení kognice respondentů připravujících se na vykonávání mentálně náročného povolání. Do testování byli zařazeni studenti oboru diplomovaný farmaceutický asistent (DFA), diplomovaný zdravotní laborant (DZL) a diplomovaný zdravotnický záchranář (DZZ). U většiny studentů byl prokázán pozitivní posun v úrovni kognitivních funkcí. Nejlepší výsledky u jednotlivých oborů korespondovaly se zaměřením výuky na přípravu povolání dle kompetencí zdravotníků. U diplomovaných farmaceutických asistentů došlo nejvíce k pozitivnímu posunu v krátkodobé paměti, u diplomovaných zdravotních laborantů se projevily největší pokroky v testech sledujících pozornost a u diplomovaných zdravotných záchranářů se nejvíce zlepšilo logické myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing the cognitive functions of health professionals or cognitive readiness for the profession

  • Popis výsledku anglicky

    In the years 2015-2020, the level of cognitive functions of students at the Mills College was tested. The aim was to demonstrate the possibility of improving the cognition of respondents preparing to perform a mentally demanding profession. Students in the field of certified pharmaceutical assistant, certified medical laboratory assistant and certified paramedic were included in the testing. Most students showed a positive shift in the level of cognitive functions. The best results in individual fields corresponded to the focus of teaching on vocational training according to competencies. In the case of certified pharmaceutical assistants, there was the most positive shift in short-term memory, in the case of certified medical laboratory technicians, the largest shifts in tests monitoring attention were observed, and in the case of certified medical paramedics, logical thinking improved the most.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Florence

  • ISSN

    1801-464X

  • e-ISSN

    1801-464X

  • Svazek periodika

    XVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    8-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus