Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000232" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://azbuki.bg/uncategorized/inclusion-as-a-tool-for-educational-strategies-in-the-czech-republic-focused-on-people-with-an-intellectual-disability/" target="_blank" >https://azbuki.bg/uncategorized/inclusion-as-a-tool-for-educational-strategies-in-the-czech-republic-focused-on-people-with-an-intellectual-disability/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53656/ped2022-2.06" target="_blank" >10.53656/ped2022-2.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion as a Tool for Educational strategies in the Czech Republic Focused On People With An Intellectual Disability

  • Popis výsledku anglicky

    The text below discusses inclusive education not only in legislative but also social terms. Society’s attitude towards people with an intellectual disability has changed over decades from exclusion, through remorse and charity to integration trends in various aspects of life, including education. Inclusion in education is one of the keystones in present Czech education. The text aims to introduce the understanding of inclusion in the Czech Republic and present the educational system of special educational needs focused on people with an intellectual disability. The second aim concerns the right to be educated and the right to lifelong education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika-Pedagogy

  • ISSN

    1314-8540

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    233-246

  • Kód UT WoS článku

    000767071700004

  • EID výsledku v databázi Scopus