Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Variable transmission mechanisms in mechatronics of driving systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F18%3AN0000041" target="_blank" >RIV/46709002:_____/18:N0000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Variable transmission mechanisms in mechatronics of driving systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problems of constant transmissions in the kinematic chain of an electronic cam with respect to the influence of passive resistances. It is an analysis of the efficiency and loss moments of planetary gearboxess and bearing reducers where the constant gear ratio reduces the speed of the electronic cam servomotor. The paper does not deal with design types of constant transmissions but with a theoretical model including losses expressed by the efficiency and loss torque. The computation model has been verified on the dynamical stand of the electronic cam. In conclusion, the overall efficiency of the drive with electronic cam and constant transmission is defined.

  • Název v anglickém jazyce

    Variable transmission mechanisms in mechatronics of driving systems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problems of constant transmissions in the kinematic chain of an electronic cam with respect to the influence of passive resistances. It is an analysis of the efficiency and loss moments of planetary gearboxess and bearing reducers where the constant gear ratio reduces the speed of the electronic cam servomotor. The paper does not deal with design types of constant transmissions but with a theoretical model including losses expressed by the efficiency and loss torque. The computation model has been verified on the dynamical stand of the electronic cam. In conclusion, the overall efficiency of the drive with electronic cam and constant transmission is defined.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1213" target="_blank" >LO1213: Excelentní Strojírenský Výzkum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    SPECIAL MECHANISMS AND THEIR DRIVES I.

  • ISBN

    978-80-87184-84-4

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    VÚTS, a.s.

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly