Hnací ústrojí s hydromotory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F03%3A24210035" target="_blank" >RIV/46747885:24210/03:24210035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hnací ústrojí s hydromotory
Popis výsledku v původním jazyce
Pro pohon mobilních strojů bývá často využíván hydrostatický přenos energie. Hydrostatický převod ? jako transformátor mechanické energie ? bývá sestaven z převodníků (alespoň ze dvou: hydrogenerátor a hydromotor, ale častěji bývá pohon konstruován jakoícemotorový). Hnací ústrojí s hydrostatickým převodem má některé výhody, které se uplatní zejména v pohonech strojů s proměnlivým provozním režimem (s častými změnami rychlosti a směru jízdy, s variabilním zatížením). Ale má i nevýhody, mezi něž patří niší účinnost přenosu výkonu (např. ve srovnání s mechanickým převodem), také výrazná schopnost hydraulických obvodů akumulovat potenciální energii (a přirozeně i kinetickou energii) vytváří předpoklady pro tzv. ?výměnu energie mezi akumulátory? ? soustavase může rozkmitat. Charakteristické vlastnosti hydrostatického převodu se projeví zejména v přechodovém režimu. Pro analýzu vlastností bývá sestavován model soustavy, simulací provozních stavů se posuzují vlastnosti zvoleného uspořádání.
Název v anglickém jazyce
Motive Mechanism with the Hydromotors
Popis výsledku anglicky
The hydrostatic transmission of the energy often had been used for the drive of the mobile machines. The hydrostatic transmission (as the transformer of the mechanical energy) contains the converters (min. one hydrogenerator and one hydromotor, but oftenis used more motors). The motive mechanism with hydrostatic transmission has some advantages. These advantages are applied to the drive of the machines with variable operating mode (frequent changes of the velocity and travel direction, with variable loaing). But it has too some disadvantages (for example: lower effectivity, the accumulation of the enefgy).This paper deals with the model of the motive mechanism of the car. The motive mechanism of the car contains two hydraulic circuits (for two drive whels) with one hydrogenerator and one hydromotor (variable axial or radial). This car rides in the curve.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th International Conference on Hydraulics and Pneumatics
ISBN
80-02-01567-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
Česká strojnická společnost, odborná sekce Hydraulika a pneumatika a VŠB - Technická univerzita Ostrava, fakulta strojní, katedra Automatizační techniky a řízení
Místo vydání
Praha, Česká Republika
Místo konání akce
Praha, Česká Republika
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—