Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hnací ústrojí s hydromotory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F03%3A24210035" target="_blank" >RIV/46747885:24210/03:24210035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hnací ústrojí s hydromotory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro pohon mobilních strojů bývá často využíván hydrostatický přenos energie. Hydrostatický převod ? jako transformátor mechanické energie ? bývá sestaven z převodníků (alespoň ze dvou: hydrogenerátor a hydromotor, ale častěji bývá pohon konstruován jakoícemotorový). Hnací ústrojí s hydrostatickým převodem má některé výhody, které se uplatní zejména v pohonech strojů s proměnlivým provozním režimem (s častými změnami rychlosti a směru jízdy, s variabilním zatížením). Ale má i nevýhody, mezi něž patří niší účinnost přenosu výkonu (např. ve srovnání s mechanickým převodem), také výrazná schopnost hydraulických obvodů akumulovat potenciální energii (a přirozeně i kinetickou energii) vytváří předpoklady pro tzv. ?výměnu energie mezi akumulátory? ? soustavase může rozkmitat. Charakteristické vlastnosti hydrostatického převodu se projeví zejména v přechodovém režimu. Pro analýzu vlastností bývá sestavován model soustavy, simulací provozních stavů se posuzují vlastnosti zvoleného uspořádání.

  • Název v anglickém jazyce

    Motive Mechanism with the Hydromotors

  • Popis výsledku anglicky

    The hydrostatic transmission of the energy often had been used for the drive of the mobile machines. The hydrostatic transmission (as the transformer of the mechanical energy) contains the converters (min. one hydrogenerator and one hydromotor, but oftenis used more motors). The motive mechanism with hydrostatic transmission has some advantages. These advantages are applied to the drive of the machines with variable operating mode (frequent changes of the velocity and travel direction, with variable loaing). But it has too some disadvantages (for example: lower effectivity, the accumulation of the enefgy).This paper deals with the model of the motive mechanism of the car. The motive mechanism of the car contains two hydraulic circuits (for two drive whels) with one hydrogenerator and one hydromotor (variable axial or radial). This car rides in the curve.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18th International Conference on Hydraulics and Pneumatics

  • ISBN

    80-02-01567-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    155-160

  • Název nakladatele

    Česká strojnická společnost, odborná sekce Hydraulika a pneumatika a VŠB - Technická univerzita Ostrava, fakulta strojní, katedra Automatizační techniky a řízení

  • Místo vydání

    Praha, Česká Republika

  • Místo konání akce

    Praha, Česká Republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku