Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerický výpočet uzavírání zpětného ventilu s využitím dynamické sítě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F04%3A24210248" target="_blank" >RIV/46747885:24210/04:24210248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerický výpočet uzavírání zpětného ventilu s využitím dynamické sítě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá numerickou simulací proudění při uzavírání zpětného kuličkového ventilu. Tento ventil je umístěný v injektoru pro vstřikování plynného paliva do válce spalovacího motoru. Jeho funkcí je ochrana řídícího elektromagnetického ventilu před vyokým tlakem a teplotou, které panují ve válci motoru. Ventil neobsahuje žádnou pružinu, k jeho uzavření dochází vlivem protékajícího plynu. Síla urychlující kuličku byla v numerickém výpočtu počítána přímo z rozložení statického tlaku na povrchu kuličky.Pohyb kuličky ve ventilu byl simulován za využití dynamické sítě, kterou nabízí program Fluent. Výsledky numerického výpočtu se velmi blíží dynamickým měřením na reálném motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical calculation of clack valve closing by using dynamic mesh

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with numerical simulation of flow during clack valve closing. This valve is situated in an injector for gas fuel injection into the combustion engine cylinder. Its function it to protect the control solenoid valve against high pressurend temperature during combustion in the cylinder. The clack valve does not have any spring, it closes due to gas flow. The force accelerating the ball was calculated directly from static pressure distribution on ball surface. The ball movement in the valewas simulated with help of dynamic mesh provided by Fluent. The results of numerical calculations are compared with dynamical measurements on real engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th conference with international participation Computational Mechanics 2004, 8. - 10. 11. 2004, Hrad Nečtiny, ČR

  • ISBN

    80-7043-314-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    81-84

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň, CZ

  • Místo konání akce

    Plzeň, CZ

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku