Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F05%3A24210174" target="_blank" >RIV/46747885:24210/05:24210174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení
Popis výsledku v původním jazyce
Při tažení výlisků tzv. karosářského typu dochází ke změně technologických podmínek, které ovlivňují vlastní proces tažení. Změnou rychlosti tažení nebo kontaktního tlaku v oblasti přidržovače tažného nástroje dochází ke změnám tření a tím i změnám triblogických podmínek v oblasti nástroj - materiál.Výsledkem je nárůst tažných sil s možností vzniku zadírání. Problém zadírání se vyskytuje převážně u plechů s povlaky na bázi zinku, jež se z důvodu korozní ochrany používají pro výlisky karoserie automoilu.Cílem příspěvku je zdůraznit, že koeficient tření není při tažení konstantní, ale mění se v závislosti na rychlosti tažení, tlaku přidržovače a použitém substrátu. Modelováním podmínek tažení, protahováním vzorku plechu, při změně parametrů zkouškje zjištěn koeficient tření a prezentován formou grafů.
Název v anglickém jazyce
Technological parameters influence for coefficient of friction by drawing
Popis výsledku anglicky
By stamping drawing of so-called body type the technologic conditions which influence the process of drawing are changing. The variety of drawing speed or contact force in the field of blankholder of ductile tool causes the change of friction an therebyhe change of tribological conditions in the field of tool ? material. The result is the increase of drawing forces with possibility of seizing creation. The seiznig problems occure mainly by sheets with coatings based on zinc which are used for stampingsof car body as a corrosion protection. The aim of this report is to point out the friction coefficient is not constant by the drawing but it is changing in dependece on drawing speed, holder force and used substrate. The modelling of drawing conditions adelongation of sheet sample with changes of test parameters helps to find the friction coefficients which are shown in the graphs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Technológia 2005
ISBN
80-227-2264-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Strojnická fakulta v STU v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava, Slovenská republika
Místo konání akce
Bratislava, Slovenská republika
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—