ANALÝZA PŘÍČIN NEŽÁDOUCÍHO DYNAMICKÉHO CHOVÁNÍ PŘÍMOČARÝCH HYDROMOTORŮ PŘI BUZENÍ HARMONICKÝM SIGNÁLEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F05%3A24210197" target="_blank" >RIV/46747885:24210/05:24210197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA PŘÍČIN NEŽÁDOUCÍHO DYNAMICKÉHO CHOVÁNÍ PŘÍMOČARÝCH HYDROMOTORŮ PŘI BUZENÍ HARMONICKÝM SIGNÁLEM
Popis výsledku v původním jazyce
Při identifikaci vlastností tlumičů se používá harmonický signál, u kterého je důležité, aby jeho průběh v rychlosti měl minimální odchylku od harmonického průběhu. K tomuto účelu se jako výkonové prvky používají přímočaré hydromotory řízené servoventilybuzené harmonickým signálem. Experimentální měření prokázalo značné zkreslení rychlosti pístnice hydromotoru oproti vstupnímu harmonickému signálu. Harmonické analýzy ukázaly systematické zastoupení třetí harmonické složky v rychlosti pístnice. Cílem přípěvku je odhalit simulací vznik škodlivých vyšších harmonických složek, převážně třetí harmonické složky, a analyzovat možné příčiny jejich vzniku.
Název v anglickém jazyce
Analysis of causes of undesirable dynamic behaviour of hydrodynamic cylinders actuating by harmonic signal
Popis výsledku anglicky
The harmonic signal is used for identifying the quality of dampers. For the signal course velocity it is important to have minimal deviation from the harmonic course. Hydrodynamic forcing cylinders, driven by servo valves actuating by harmonic signal, arusually used for this purpose. The experimental analyses have proved substantial velocity distortion of the forcing cylinder piston rod compared to the actuating harmonic signal. Harmonic analyses have shown systematic representation of the 3rd harmoniccomponent in the velocity of the piston rod. The aim of this paper is to find out the origin of upper harmonic components by simulation, specially the 3rd harmonic, and to analyse possible causes of its origin.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hydraulika a pneumatika
ISSN
1335-5171
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2005
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1-3
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—