Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mechanické vlastnosti polyuretanové pěny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F06%3A%400000098" target="_blank" >RIV/46747885:24210/06:@0000098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mechanické vlastnosti polyuretanové pěny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Polyuretanové (PU) p?ny jsou dominantně zastoupeny při výrobě automobilových sedaček. Pro počítačové simulace statického i dynamického komfortu sezení je nutné její vlastnosti v dostatečné míře popsat. Tím se zabývá tato práce. Kromě známých vlastností byl popsán lineární průběh práce tlumicí síly na frekvenci harmonického buzení a nezávislost extrému tlumicí síly na tomtéž parametru. Měření ve vakuové komoře naznačuje, že příspěvek proud ícího vzduchu otevřenými póry polyuretanu je zanedbatelný vzhledem k vlastnímu útlumu materiálové matrice. Byla vypracována metodika, pro aproximaci tlumicí síly v analytickém tvaru pro harmonického buzení. Dále byl vypracován reologický model PU p?ny a uspokojivě verifikován na harmonickém a trojúhelníkovém budicím signálu. Přestože je kompletní automobilový sedák daleko komplikovanější soustavou, vykazuje kvalitativně stejné vlastnosti jako prostý vzorek polyuretanové pěny.

  • Název v anglickém jazyce

    Mechanical properties of polyurethane foam

  • Popis výsledku anglicky

    Polyurethane (PU) foam is predominantly used in driver seat production. For computer simulated statical or dynamical comfort of seating it is necessary to describe its properties in su cient degree which this work deals with. Except some properties knownbefore there was identi ed linear course of damping force dissipated work on frequency of harmonic kinematic excitation, and independency of damping force extreme on the same parameter. Measurement done in vacuum chamber indicates that contribution of owing air through opened cells polyurethane is negligible with regard to material dumping. Method of damping force approximation in analytical form was developed. Furthermore rheologic model of polyurethane foam has been drawn up and veri ed by harmonic and triangle kinematic excitation. Although the complete car seat is far more complicated system its behavior shows qualitatively the same properties as the specimen of PU foam.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů