Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace charakteristik tuhosti a tlumení sedadla řidiče motorového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F06%3A%400000274" target="_blank" >RIV/46747885:24210/06:@0000274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace charakteristik tuhosti a tlumení sedadla řidiče motorového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Účinná vibroizolace sedadla řidiče motorového vozidla je již řadu let vážný konstrukční problém výrobců automobilového průmyslu. Ukazuje se totiž, že vibrace přenášené z vozovky na tělo řidiče mohou vážně ohrozit jeho zdraví. Pružné podepření sedadla využívá vodícího mechanismu, pružin a tlumičů. Dynamická soustava sedadla řidiče má velmi nízkou rezonanční frekvenci, aby bylo dosaženo účinné vibroizolace. Provozní podmínky sedadla jsou však velmi rozmanité, a proto existuje snaha rezonanční frekvenci zaprovozu měnit. V příspěvku je popsán prinicip jednoho konstrukčního řešení, které umožňuje tuto funkci plnit.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of rigidity and damping characteristics of drivers seat of cars

  • Popis výsledku anglicky

    The vibration isolation of the drivers seat is already many years a construction problem of producers in the automobile industry, because how it was shown vibration which from the road are coming on the drivers body endanger their health. An elastic support of the seat consists of a lead mechanism, springs and vibration dampers. The dynamic structure of the seat with the driver should have a very low resonance frequency to gain successful vibration isolation. Working conditions of the seat are various and so some possibility to a regulation of the resonance frequency is very important. The article describes one of many design solution to ensure this function.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vědecká pojednání

  • ISBN

    80-7083-966-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    289-292

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec, Česká republika

  • Místo konání akce

    Liberec, Česká republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku