Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000173" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V laboratoři Katedry vozidel a motorů na TUL byl testován provoz motoru ŠA 1,2 HTP na plynné palivo CNG. Pro tento účel byl vybrán palivový systém Sequent Fastness od firmy BRC, jehož dealeři jej nabízejí v České republice. Na přestavěném motoru byly měřeny výkonové a emisní parametry. Cílem měření bylo ověření funkčního motoru a získání dat pro porovnání paliva CNG s benzínem. Palivový systém měl podporu speciálního diagnostického softwaru. Bylo možno jej použít pro diagnostiku, kalibraci a optimalizaci parametrů v ECU pro CNG. Příspěvek hlavně obsahuje popis problémů, které vznikly během zprovozňování motoru na palivo CNG a které by se mohly vyskytnout i během sériového provozu. Příspěvek dále ukazuje strategii funkce ECU pro CNG a její spolupráci spůvodní benzinovou jednotkou.

  • Název v anglickém jazyce

    Operation of ŠA 1,2 HTP engine on CNG, fuel system Sequent Fastness

  • Popis výsledku anglicky

    In a laboratory of Department of Engines and Vehicles on Technical University of Liberec it was tested operation of Škoda Auto engine 1,2 HTP on gas fuel CNG. For this fuel it was chosen fuel system, which is offered by dealers in Czech Republic and it was Sequent Fastness from BRC company. On the converted engine it were measured power and emission paramters of engine. The aim of measurement was verification of functional specimen and obtaining data for comparison with fuel petrol varition of engine. Aspecial software was supllied into gas fuel system. This system was used mainly for diagnostic, calibration and optimalization of ECU parameters for CNG. The article mainly considers problems, which appeared through the settings for gas fuel and which could be happen in serial operation. And next the article shows policy of ECU for fuel CNG and its manipulation with values for petrol unit and describes basic principles of Sequent Fastness fuel system functions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 34. Mezinárodní vědecké konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů 2008

  • ISBN

    978-80-248-1820-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Kravaře, Ostrava

  • Místo konání akce

    Kravaře, Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku