Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000173" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Provoz motoru ŠA 1,2 HTP na CNG, palivový systém Sequent Fastness
Popis výsledku v původním jazyce
V laboratoři Katedry vozidel a motorů na TUL byl testován provoz motoru ŠA 1,2 HTP na plynné palivo CNG. Pro tento účel byl vybrán palivový systém Sequent Fastness od firmy BRC, jehož dealeři jej nabízejí v České republice. Na přestavěném motoru byly měřeny výkonové a emisní parametry. Cílem měření bylo ověření funkčního motoru a získání dat pro porovnání paliva CNG s benzínem. Palivový systém měl podporu speciálního diagnostického softwaru. Bylo možno jej použít pro diagnostiku, kalibraci a optimalizaci parametrů v ECU pro CNG. Příspěvek hlavně obsahuje popis problémů, které vznikly během zprovozňování motoru na palivo CNG a které by se mohly vyskytnout i během sériového provozu. Příspěvek dále ukazuje strategii funkce ECU pro CNG a její spolupráci spůvodní benzinovou jednotkou.
Název v anglickém jazyce
Operation of ŠA 1,2 HTP engine on CNG, fuel system Sequent Fastness
Popis výsledku anglicky
In a laboratory of Department of Engines and Vehicles on Technical University of Liberec it was tested operation of Škoda Auto engine 1,2 HTP on gas fuel CNG. For this fuel it was chosen fuel system, which is offered by dealers in Czech Republic and it was Sequent Fastness from BRC company. On the converted engine it were measured power and emission paramters of engine. The aim of measurement was verification of functional specimen and obtaining data for comparison with fuel petrol varition of engine. Aspecial software was supllied into gas fuel system. This system was used mainly for diagnostic, calibration and optimalization of ECU parameters for CNG. The article mainly considers problems, which appeared through the settings for gas fuel and which could be happen in serial operation. And next the article shows policy of ECU for fuel CNG and its manipulation with values for petrol unit and describes basic principles of Sequent Fastness fuel system functions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 34. Mezinárodní vědecké konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů 2008
ISBN
978-80-248-1820-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
Kravaře, Ostrava
Místo konání akce
Kravaře, Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—