Experimentální určení polohy a rozměrů elipsoidu setrvačnosti hnacího agregátu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001407" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001407 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální určení polohy a rozměrů elipsoidu setrvačnosti hnacího agregátu
Popis výsledku v původním jazyce
Doktorská disertační práce shrnuje poznatky a výsledky studia zaměřeného na stanovení elipsoidu setrvačnosti. Přispívá tak k dosavadním znalostem o možnostech experimentálního určení elipsoidu setrvačnosti obecného tělesa (součásti). Práce se zabývá využitím metod pro experimentální určení matice setrvačnosti a shrnuje základní možnosti těchto metod. V práci je popsán navržený výpočtový algoritmus, s jehož pomocí lze určit elipsoid setrvačnosti. V experimentální části práce jsou ukázány výsledky měřenípro spalovací motory (agregáty). Z navržené metody jsou shromážděny výsledky měření a nové poznatky ohledně vlivu natočení klikového hřídele a polohy příslušenství motoru. Dále jsou zformulovány závěry pro rozvoj oboru.
Název v anglickém jazyce
Experimental Determination of Position and Size of the Inertia Ellipsoid for Powertrains
Popis výsledku anglicky
The doctoral thesis summarizes scientific knowledge and results of the study focused on the inertial ellipsoid determination. Consequently, it contributes its share to enhance current knowledge of alternatives in experimental determination of inertia ellipsoid of a common body (part). The thesis deals with an application of methods for an experimental determination of the inertia matrix, summarizes their basic potential and describes a proposed computational algorithm by means of which the inertia ellipsoid can be determined. An experimental section of the thesis shows results of measurements for internal combustion engines (powertrains). The proposed method represents a source from which measurement results have been collected and new knowledge of animpact of crankshaft angular displacement and engine accessories has been obtained. Besides, conclusions for the development of this branch have been drawn.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů