Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001725" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a spark plug with integrated ignition chamber, which allows simultaneous ignition of the prepared mixture both in the ignition and a small amount of mixture an a protected volume (ignition chamber) at the bottom of the spark plug. Thiscreates a jet of burning mixture from the ignition chamber into the compression volume. The energy of the flame jet flowing into compression volume of the engine cylinder to ignite the mixture is fully 100 times higher than the energy of a high-voltagespark plug discharge. Additional energy for the development of mixture combustion in the initial phase decreases the cylinder variability. Investigations into the spark plug with ignition chamber are conducted using numerical simulations and by experimentation on a car SI engine different ignition chambers designs (visual inspection of initial phase of burning, high-pressure indication, engine power data).

  • Název v anglickém jazyce

    CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a spark plug with integrated ignition chamber, which allows simultaneous ignition of the prepared mixture both in the ignition and a small amount of mixture an a protected volume (ignition chamber) at the bottom of the spark plug. Thiscreates a jet of burning mixture from the ignition chamber into the compression volume. The energy of the flame jet flowing into compression volume of the engine cylinder to ignite the mixture is fully 100 times higher than the energy of a high-voltagespark plug discharge. Additional energy for the development of mixture combustion in the initial phase decreases the cylinder variability. Investigations into the spark plug with ignition chamber are conducted using numerical simulations and by experimentation on a car SI engine different ignition chambers designs (visual inspection of initial phase of burning, high-pressure indication, engine power data).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA - Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Nr.2/2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus