CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001725" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a spark plug with integrated ignition chamber, which allows simultaneous ignition of the prepared mixture both in the ignition and a small amount of mixture an a protected volume (ignition chamber) at the bottom of the spark plug. Thiscreates a jet of burning mixture from the ignition chamber into the compression volume. The energy of the flame jet flowing into compression volume of the engine cylinder to ignite the mixture is fully 100 times higher than the energy of a high-voltagespark plug discharge. Additional energy for the development of mixture combustion in the initial phase decreases the cylinder variability. Investigations into the spark plug with ignition chamber are conducted using numerical simulations and by experimentation on a car SI engine different ignition chambers designs (visual inspection of initial phase of burning, high-pressure indication, engine power data).
Název v anglickém jazyce
CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE
Popis výsledku anglicky
The paper presents a spark plug with integrated ignition chamber, which allows simultaneous ignition of the prepared mixture both in the ignition and a small amount of mixture an a protected volume (ignition chamber) at the bottom of the spark plug. Thiscreates a jet of burning mixture from the ignition chamber into the compression volume. The energy of the flame jet flowing into compression volume of the engine cylinder to ignite the mixture is fully 100 times higher than the energy of a high-voltagespark plug discharge. Additional energy for the development of mixture combustion in the initial phase decreases the cylinder variability. Investigations into the spark plug with ignition chamber are conducted using numerical simulations and by experimentation on a car SI engine different ignition chambers designs (visual inspection of initial phase of burning, high-pressure indication, engine power data).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA - Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. VIII
Číslo periodika v rámci svazku
Nr.2/2010
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—