Výfukové emise z lehkých silničních vozidel poháněných použitými fritovacími oleji a jejich měření za reálného provozu přenosnými aparaturami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001744" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výfukové emise z lehkých silničních vozidel poháněných použitými fritovacími oleji a jejich měření za reálného provozu přenosnými aparaturami.
Popis výsledku v původním jazyce
Vojtíšek, M.: Výfukové emise z lehkých silničních vozidel poháněných použitými fritovacími oleji a jejich měření za reálného provozu přenosnými aparaturami. Sborník konference Motorová palivá, Tatranské Matliare, Slovensko, 14.-17.6.2010. // SOUHRN: Práce se zabývá výfukovými emisemi vozidel poháněných použitými fritovacími oleji během reálného provozu na pozemních komunikacích. Měření je provedeno přenosnou aparaturou umístěnouna palubě měřeného vozidla, která průběžně měří koncentrace základních plynných znečišťujících látek a částic ve výfukových plynech, sleduje tok výfukových plynů a synchronizuje jej s naměřenými kocnentracemi, a násobením koncentrací a toku vypočítává okamžité hmotnostní emise. Měření provedená na mikrobusu Volkswagen Transporter při mimoměstském provozu poukazují na snížení emisí částic a oxidu uhelnatého až o desítky procent oproti provozu na naftu, s minimálním vlivem na emise oxidů dusíku.
Název v anglickém jazyce
Exhaust emissions from light-duty highway vehicles powered by used frying oils and their measurement on the road using a portable, on-board emissions monitoring system
Popis výsledku anglicky
Conference proceedings paper, Motor Fuels, Tatranske Matliare, Slovakia, June 2010. The results show that the emissions of particulate matter have decreased during operation on all biofuels relative to diesel fuel, with highest reduction during operationon both methyl- and ethyl-esters, and lower during operation on vegetable oil. The reductions in PM emissions were up to tens of percent and were dependent on the engine load. An increase in PM emissions was observed during no-load operation on the frying oil. The emissions of NOx were comparable for diesel and frying oil operation, and higher for operation on both methyl- and ethyl-esters. The results demonstrate that the effect of a fuel on the emissions depend on the operating conditions of the vehicle, which must be considered when evaluating an effect of any new fuel.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F08%2F1717" target="_blank" >GA101/08/1717: Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů