Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002605" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přídavný elektromotor otáčí přes drážkovaný náboj drážkovanou maticí, přičemž drážkovaná matice má na jedné straně levý a druhé straně pravý závit. Při otáčení drážkovanou maticí jedním směrem dochází k zvětšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhé straně spojovací tyče. Při otáčení drážkovanou maticí druhým směrem dochází k zmenšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhéstraně spojovací tyče. Toto technické řešení je možno využít ve všech vozidlech s nejméně dvěma nápravami, především pro zvýšení jízdní stability vozidla při vysokých rychlostech, při nízké rychlosti a parkování pro zlepšení manévrovacích schopností a při všech rychlostech k vzájemnému optimálnímu nastavení úhlu směrového natočení kol např. z důvodů snížení opotřebení pneumatik.

  • Název v anglickém jazyce

    Electromechanical system of vehicle steering with independent directional swivel of wheels

  • Popis výsledku anglicky

    Additional motor rotates through the slotted hub slotted nut, the nut is slotted on one side and the other left right thread. When turning the slotted nut in one direction leads to increase of the rotation angle of the directional wheels on one side of the connecting rod to the directional angle of rotation of the wheels on the other side of the connecting rod. When turning the slotted nut opposite direction leads to decreasing the angle of the directional rotation wheels on one side of the connecting rod to the directional angle of rotation of the wheels on the other side of the connecting rod. This technical solution can be used in all vehicles with at least two axles, especially for enhanced driving vehicle stability at high speeds, low speeds and parking to improve maneuverability at all speeds and to enhance the optimal angle of directional steering for example, due to decreased tire wear.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    22389

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence