Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002605" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0022/uv022389.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elektromechanický systém řízení vozidla s nezávislým směrovým natáčením kol
Popis výsledku v původním jazyce
Přídavný elektromotor otáčí přes drážkovaný náboj drážkovanou maticí, přičemž drážkovaná matice má na jedné straně levý a druhé straně pravý závit. Při otáčení drážkovanou maticí jedním směrem dochází k zvětšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhé straně spojovací tyče. Při otáčení drážkovanou maticí druhým směrem dochází k zmenšování úhlu směrového natočení kola na jedné straně spojovací tyče vůči úhlu směrového natočení kola na druhéstraně spojovací tyče. Toto technické řešení je možno využít ve všech vozidlech s nejméně dvěma nápravami, především pro zvýšení jízdní stability vozidla při vysokých rychlostech, při nízké rychlosti a parkování pro zlepšení manévrovacích schopností a při všech rychlostech k vzájemnému optimálnímu nastavení úhlu směrového natočení kol např. z důvodů snížení opotřebení pneumatik.
Název v anglickém jazyce
Electromechanical system of vehicle steering with independent directional swivel of wheels
Popis výsledku anglicky
Additional motor rotates through the slotted hub slotted nut, the nut is slotted on one side and the other left right thread. When turning the slotted nut in one direction leads to increase of the rotation angle of the directional wheels on one side of the connecting rod to the directional angle of rotation of the wheels on the other side of the connecting rod. When turning the slotted nut opposite direction leads to decreasing the angle of the directional rotation wheels on one side of the connecting rod to the directional angle of rotation of the wheels on the other side of the connecting rod. This technical solution can be used in all vehicles with at least two axles, especially for enhanced driving vehicle stability at high speeds, low speeds and parking to improve maneuverability at all speeds and to enhance the optimal angle of directional steering for example, due to decreased tire wear.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
22389
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence