RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002744" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR
Popis výsledku v původním jazyce
This paper contains the research and development project overview of seat and cabin vibroisolation in wheel-excavator. The aim of the project was the reduction of operator vibrations. Project includes the theoretical analyses of HBV, laboratory measurements of the seats, additional horizontal and vertical suspensions, polyurethane seat foam tests, field cabin vibration measurements, wide range of multi-body simulations, prototype design including the FEA structural analyses and prototype production andmeasurements. The main result of this project is cabin vibroisolation of wheel-excavator SchRS 1320 in horizontal plane with three steel rope hinges and additional dampers. The frequency of this unique suspension is 0,35 Hz which is significantly lower as excitation frequency 2,4 Hz. Vertical vibrations are eliminated by appropriately selected operator seat.
Název v anglickém jazyce
RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR
Popis výsledku anglicky
This paper contains the research and development project overview of seat and cabin vibroisolation in wheel-excavator. The aim of the project was the reduction of operator vibrations. Project includes the theoretical analyses of HBV, laboratory measurements of the seats, additional horizontal and vertical suspensions, polyurethane seat foam tests, field cabin vibration measurements, wide range of multi-body simulations, prototype design including the FEA structural analyses and prototype production andmeasurements. The main result of this project is cabin vibroisolation of wheel-excavator SchRS 1320 in horizontal plane with three steel rope hinges and additional dampers. The frequency of this unique suspension is 0,35 Hz which is significantly lower as excitation frequency 2,4 Hz. Vertical vibrations are eliminated by appropriately selected operator seat.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F102" target="_blank" >FT-TA5/102: VÝZKUM VÍCESTUPŇOVÉ VIBROIZOLACE ŘIDIČE V KABINÁCH KOLESOVÝCH RYPADEL A PRACOVNÍCH STROJŮ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal of TRANSPORT & LOGISTICS
ISSN
1451-107X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10.mim.č.
Číslo periodika v rámci svazku
2012
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
332-337
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—