Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002744" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper contains the research and development project overview of seat and cabin vibroisolation in wheel-excavator. The aim of the project was the reduction of operator vibrations. Project includes the theoretical analyses of HBV, laboratory measurements of the seats, additional horizontal and vertical suspensions, polyurethane seat foam tests, field cabin vibration measurements, wide range of multi-body simulations, prototype design including the FEA structural analyses and prototype production andmeasurements. The main result of this project is cabin vibroisolation of wheel-excavator SchRS 1320 in horizontal plane with three steel rope hinges and additional dampers. The frequency of this unique suspension is 0,35 Hz which is significantly lower as excitation frequency 2,4 Hz. Vertical vibrations are eliminated by appropriately selected operator seat.

  • Název v anglickém jazyce

    RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR

  • Popis výsledku anglicky

    This paper contains the research and development project overview of seat and cabin vibroisolation in wheel-excavator. The aim of the project was the reduction of operator vibrations. Project includes the theoretical analyses of HBV, laboratory measurements of the seats, additional horizontal and vertical suspensions, polyurethane seat foam tests, field cabin vibration measurements, wide range of multi-body simulations, prototype design including the FEA structural analyses and prototype production andmeasurements. The main result of this project is cabin vibroisolation of wheel-excavator SchRS 1320 in horizontal plane with three steel rope hinges and additional dampers. The frequency of this unique suspension is 0,35 Hz which is significantly lower as excitation frequency 2,4 Hz. Vertical vibrations are eliminated by appropriately selected operator seat.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA5%2F102" target="_blank" >FT-TA5/102: VÝZKUM VÍCESTUPŇOVÉ VIBROIZOLACE ŘIDIČE V KABINÁCH KOLESOVÝCH RYPADEL A PRACOVNÍCH STROJŮ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of TRANSPORT & LOGISTICS

  • ISSN

    1451-107X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10.mim.č.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2012

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    332-337

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus