Studie a výzkum recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002902" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studie a výzkum recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením
Popis výsledku v původním jazyce
Studie a výzkumy recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením jsou v současné době významným měřítkem v hledání alternativních struktur pro porovnání mechanických vlastností se stávajícími materiály. Velkou snahou je v automobilovém průmyslunahradit stávající nerecyklované či nerecyklovatelné materiály za nové nízkoenergetické či recyklované materiály s ohledem na zachování stávajících parametrů bezpečnosti cestujícího, kvality a komfortu sezení, hmotnosti, geometické náročnosti, energetické a ekologické úspory a ceny. Recyklované a dále recyklovatelné vlákenné struktury se stávají alternativním řešením současných dominantních materiálů, a to zejména z polyuretanové pěny. Prostřednictvím kompozitních vlákenných materiálů je možné optimalizovat váhu, geometrickou výšku, energetickou náročnost, ale i pohlcovat zvukovou či kinetickou energii a tím přispět k zvýšení bezpečnosti. Alternativní materiály z vlákenných struktur mohou mít také odpovídající hustotu a vhodné chemické
Název v anglickém jazyce
The study and research of recycled fiber structures under compressive loads
Popis výsledku anglicky
Studies and researches recycled fiber structures under compressive loads are currently important criterion in the search for alternative structures for comparing the mechanical properties of existing materials. Great effort is in the automotive industryto replace existing non-recycled or non-recyclable materials for new low-energy and recycled materials in keeping with the existing parameters of passenger safety, quality and seating comfort, weight, geometric intensity, energy and environmental savingsand price. Recycled and recyclable fiber structure becomes alternatives current dominant materials, especially polyurethane foams. Through fiber composite materials can be optimized weight, geometric altitude, energy efficiency, but also absorb sound and kinetic energy and thus contribute to improve safety. Alternative materials of the fiber structures may also have the appropriate density and appropriate chemical and physical properties. Experimental measurements of samples tested were
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konstruování - Green Enginering
ISBN
978-80-7372-937-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
136-144
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—