Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studie a výzkum recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002902" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studie a výzkum recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie a výzkumy recyklovaných vlákenných struktur pod tlakovým zatížením jsou v současné době významným měřítkem v hledání alternativních struktur pro porovnání mechanických vlastností se stávajícími materiály. Velkou snahou je v automobilovém průmyslunahradit stávající nerecyklované či nerecyklovatelné materiály za nové nízkoenergetické či recyklované materiály s ohledem na zachování stávajících parametrů bezpečnosti cestujícího, kvality a komfortu sezení, hmotnosti, geometické náročnosti, energetické a ekologické úspory a ceny. Recyklované a dále recyklovatelné vlákenné struktury se stávají alternativním řešením současných dominantních materiálů, a to zejména z polyuretanové pěny. Prostřednictvím kompozitních vlákenných materiálů je možné optimalizovat váhu, geometrickou výšku, energetickou náročnost, ale i pohlcovat zvukovou či kinetickou energii a tím přispět k zvýšení bezpečnosti. Alternativní materiály z vlákenných struktur mohou mít také odpovídající hustotu a vhodné chemické

  • Název v anglickém jazyce

    The study and research of recycled fiber structures under compressive loads

  • Popis výsledku anglicky

    Studies and researches recycled fiber structures under compressive loads are currently important criterion in the search for alternative structures for comparing the mechanical properties of existing materials. Great effort is in the automotive industryto replace existing non-recycled or non-recyclable materials for new low-energy and recycled materials in keeping with the existing parameters of passenger safety, quality and seating comfort, weight, geometric intensity, energy and environmental savingsand price. Recycled and recyclable fiber structure becomes alternatives current dominant materials, especially polyurethane foams. Through fiber composite materials can be optimized weight, geometric altitude, energy efficiency, but also absorb sound and kinetic energy and thus contribute to improve safety. Alternative materials of the fiber structures may also have the appropriate density and appropriate chemical and physical properties. Experimental measurements of samples tested were

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konstruování - Green Enginering

  • ISBN

    978-80-7372-937-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    136-144

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku