Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002994" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The turbulence at the combustible mixtures in the combustion chamber has significant effect for the optimizing of the combustion process. Main importance for the mixture formation and her burning in the diesel engine has the turbulence in the combustionchamber The constructional adjustment of the combustion-chamber shape proved positive effect on the process of burning of homogenous mixture in the cylinder engine for increasing of the turbulence intensity both at the combustion of extremely poor mixtures and at combustion of stoichiometric mixtures even at gas spark ignition (SI) engines, whose development was realized at Technical University of Liberec [5]. The special books, scientific work and published information about contemporary R&D on vehicleSI engine show the utilization of the swirl in the cylinder charge to the affection of the process of combustion (consolidation of the first stage of burning and shortening of the total burning time of the cylinder charge, decreasing the

  • Název v anglickém jazyce

    COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE

  • Popis výsledku anglicky

    The turbulence at the combustible mixtures in the combustion chamber has significant effect for the optimizing of the combustion process. Main importance for the mixture formation and her burning in the diesel engine has the turbulence in the combustionchamber The constructional adjustment of the combustion-chamber shape proved positive effect on the process of burning of homogenous mixture in the cylinder engine for increasing of the turbulence intensity both at the combustion of extremely poor mixtures and at combustion of stoichiometric mixtures even at gas spark ignition (SI) engines, whose development was realized at Technical University of Liberec [5]. The special books, scientific work and published information about contemporary R&D on vehicleSI engine show the utilization of the swirl in the cylinder charge to the affection of the process of combustion (consolidation of the first stage of burning and shortening of the total burning time of the cylinder charge, decreasing the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    X.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus