COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002994" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE
Popis výsledku v původním jazyce
The turbulence at the combustible mixtures in the combustion chamber has significant effect for the optimizing of the combustion process. Main importance for the mixture formation and her burning in the diesel engine has the turbulence in the combustionchamber The constructional adjustment of the combustion-chamber shape proved positive effect on the process of burning of homogenous mixture in the cylinder engine for increasing of the turbulence intensity both at the combustion of extremely poor mixtures and at combustion of stoichiometric mixtures even at gas spark ignition (SI) engines, whose development was realized at Technical University of Liberec [5]. The special books, scientific work and published information about contemporary R&D on vehicleSI engine show the utilization of the swirl in the cylinder charge to the affection of the process of combustion (consolidation of the first stage of burning and shortening of the total burning time of the cylinder charge, decreasing the
Název v anglickém jazyce
COMPRESSION CHAMBER OF AN SI ENGINE WITH THE INCREASING OF THE TURBULENCE
Popis výsledku anglicky
The turbulence at the combustible mixtures in the combustion chamber has significant effect for the optimizing of the combustion process. Main importance for the mixture formation and her burning in the diesel engine has the turbulence in the combustionchamber The constructional adjustment of the combustion-chamber shape proved positive effect on the process of burning of homogenous mixture in the cylinder engine for increasing of the turbulence intensity both at the combustion of extremely poor mixtures and at combustion of stoichiometric mixtures even at gas spark ignition (SI) engines, whose development was realized at Technical University of Liberec [5]. The special books, scientific work and published information about contemporary R&D on vehicleSI engine show the utilization of the swirl in the cylinder charge to the affection of the process of combustion (consolidation of the first stage of burning and shortening of the total burning time of the cylinder charge, decreasing the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
X.
Číslo periodika v rámci svazku
1.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—