Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEST STATION FOR GASEOUS FUEL INJECTORS OF SI ENGINES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002997" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEST STATION FOR GASEOUS FUEL INJECTORS OF SI ENGINES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the design and construction of a test station for gaseous fuel injectors. The proposed station is used to monitor a very important parameter tightness or leakage in the closed state of the injector. A leak valve can significantly affect the combustion process and fuel penetration into undesirable locations (intake and exhaust pipes) and the fuel may explode. It is therefore necessary to monitor this situation and if it is needed, by design changes of injectors to affect amount of leaked fuel. The station is due to its design enables measurement of leakage in both injector idle and the injector during the work cycle. The original method, which we had used, allowed us this measurement in a very limited way.

  • Název v anglickém jazyce

    TEST STATION FOR GASEOUS FUEL INJECTORS OF SI ENGINES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the design and construction of a test station for gaseous fuel injectors. The proposed station is used to monitor a very important parameter tightness or leakage in the closed state of the injector. A leak valve can significantly affect the combustion process and fuel penetration into undesirable locations (intake and exhaust pipes) and the fuel may explode. It is therefore necessary to monitor this situation and if it is needed, by design changes of injectors to affect amount of leaked fuel. The station is due to its design enables measurement of leakage in both injector idle and the injector during the work cycle. The original method, which we had used, allowed us this measurement in a very limited way.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International doctoral seminar IDS Smolenice 2012

  • ISBN

    978-80-8096-164-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    STUBA

  • Místo vydání

    Smolenice, Slovakia

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    22. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku