Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005698" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nerozebiratelné konstrukční spoje součástí tvrdým pájením nejsou v automobilovém průmyslu obvyklé. Dominuje svařování. Tvrdé pájení má opodstatnění tam, kde se spojují zcela odlišné materiály, nebo kde lze využít kapilárního efektu pájky. Proto se kontaktní destičky ze slinutých karbidů na bázi WC pájí na ocelové korpusy zdvihátek ventilů či vahadel. Pro nízkotlakou část rozvodů paliva vznětových motorů se využívá kapilárního efektu při spojování částí tenkostěnných armatur. Spolehlivost konstruktérem vypočteného spoje je zaručena při dodržení technologických podmínek pájeného spoje. Zanedbání předepsaných parametrů spojování může vést nejen k nefunkčnímu spoji, nýbrž také k porušení základního materiálu! V tomto příspěvku je uveden právě takový případzískaný v rámci technologických zkoušek tvrdého pájení ocelových trubek do příruby přípojky paliva. Je sledován vznik a rozvoj magistrální trhliny poškozené součásti vlivem dlouhodobého přehřátí. V příspěvku jsou porovnány nedestruktivní

  • Název v anglickém jazyce

    Brazed joints of fuel system and possibility of their non-destructive checking

  • Popis výsledku anglicky

    Disassemble able joints of parts by brazing are not unusual inautomotive industry. Welding prevails. Brazing is reasonable when quite different materials are connected or when capillary effect of braze is used. Contact plates from sintered carbides on basis WC are brazed on steel bodies of valve lifters. The capillary effect is used at joining of parts of thin-walled armatures for low-pressure part of fuel distribution of diesel engines. The reliability of by designer calculated joint is ensured at keeping technolopgy conditions of brazed joint. The negleging of required joining parameters can led not only to non-functional joint but also to failure of basic material. In this contribution is introduced just such example obtained in frames of technologytests of steel pipes brazing into flange of fuel line. The origin and development of magistral crack of damaged part under influence of long time overheating.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0024" target="_blank" >EE2.3.30.0024: Rozvoj řešitelských týmů projektů VaV na Technické univerzitě v Liberci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací: TechMat '13 ?Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace?

  • ISBN

    978-80-7395-736-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    105-107

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Univerzita Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku