Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005698" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvrdě pájené spoje palivového systému a možnosti jejich nedestruktivní kontroly
Popis výsledku v původním jazyce
Nerozebiratelné konstrukční spoje součástí tvrdým pájením nejsou v automobilovém průmyslu obvyklé. Dominuje svařování. Tvrdé pájení má opodstatnění tam, kde se spojují zcela odlišné materiály, nebo kde lze využít kapilárního efektu pájky. Proto se kontaktní destičky ze slinutých karbidů na bázi WC pájí na ocelové korpusy zdvihátek ventilů či vahadel. Pro nízkotlakou část rozvodů paliva vznětových motorů se využívá kapilárního efektu při spojování částí tenkostěnných armatur. Spolehlivost konstruktérem vypočteného spoje je zaručena při dodržení technologických podmínek pájeného spoje. Zanedbání předepsaných parametrů spojování může vést nejen k nefunkčnímu spoji, nýbrž také k porušení základního materiálu! V tomto příspěvku je uveden právě takový případzískaný v rámci technologických zkoušek tvrdého pájení ocelových trubek do příruby přípojky paliva. Je sledován vznik a rozvoj magistrální trhliny poškozené součásti vlivem dlouhodobého přehřátí. V příspěvku jsou porovnány nedestruktivní
Název v anglickém jazyce
Brazed joints of fuel system and possibility of their non-destructive checking
Popis výsledku anglicky
Disassemble able joints of parts by brazing are not unusual inautomotive industry. Welding prevails. Brazing is reasonable when quite different materials are connected or when capillary effect of braze is used. Contact plates from sintered carbides on basis WC are brazed on steel bodies of valve lifters. The capillary effect is used at joining of parts of thin-walled armatures for low-pressure part of fuel distribution of diesel engines. The reliability of by designer calculated joint is ensured at keeping technolopgy conditions of brazed joint. The negleging of required joining parameters can led not only to non-functional joint but also to failure of basic material. In this contribution is introduced just such example obtained in frames of technologytests of steel pipes brazing into flange of fuel line. The origin and development of magistral crack of damaged part under influence of long time overheating.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0024" target="_blank" >EE2.3.30.0024: Rozvoj řešitelských týmů projektů VaV na Technické univerzitě v Liberci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník prací: TechMat '13 ?Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace?
ISBN
978-80-7395-736-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
105-107
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Univerzita Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—