Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tribological Properties of Thixotropic Lubricants

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005740" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tribological Properties of Thixotropic Lubricants

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in the branch of tribological effects is strongly focused on the automotive industry because of the use of coated sheets for corrosion protection. The ?galling effect? takes place on these sheets, so producers of lubricants and sheets are tryingto find products that are able to eliminate or at least minimise this negative effect. The aim of this paper is to compare tribological properties of the common lubricants used at car-body stampings with the possibility of the application of ?hotmelts?(thixotropic ones) in the branch of stamping technology or more precisely car-body stamping. The experiment was carried out under the conditions similar to real stamping by means of a device SOKOL 400 and methodology developed at the Department of Engineering Technology, Technical University of Liberec.

  • Název v anglickém jazyce

    Tribological Properties of Thixotropic Lubricants

  • Popis výsledku anglicky

    Research in the branch of tribological effects is strongly focused on the automotive industry because of the use of coated sheets for corrosion protection. The ?galling effect? takes place on these sheets, so producers of lubricants and sheets are tryingto find products that are able to eliminate or at least minimise this negative effect. The aim of this paper is to compare tribological properties of the common lubricants used at car-body stampings with the possibility of the application of ?hotmelts?(thixotropic ones) in the branch of stamping technology or more precisely car-body stamping. The experiment was carried out under the conditions similar to real stamping by means of a device SOKOL 400 and methodology developed at the Department of Engineering Technology, Technical University of Liberec.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribologia: tarcie, zużycie, smarowanie

  • ISSN

    0208-7774

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    69-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus