Numerické a experimentální analýzy dynamického namáhání zvedacích plošin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005839" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Numerické a experimentální analýzy dynamického namáhání zvedacích plošin
Popis výsledku v původním jazyce
Dynamické analýzy a experimentální studie vedly k posouzení namáhání konstrukčních uzlů nůžkové zvedací plošiny na přemístění automobilu z výrobní linky. Okamžitého zatížení zvedací plošiny automobilem na podstavci způsobuje přídavný ohybový moment, který je nutno zachytit v nůžkovém mechanismu. Nejprve byly provedeny experimentální měření na reálné zvedací plošině pro získání průběhů dráhy, rychlosti a zrychlení a následně byly sestaveny modelové analýzy zvedací plošiny využívající numerickou metodu Runge- Kutta 4. řádu. Z modelových analýz bylo zjištěno, že skokové počáteční zrychlení rozběhu plošiny a skokové zpomalení zvedací plošiny při zastavování vede k dynamickým rázům, které jsou vzhledem k dlouhodobému provozu nebezpečné, neboť trvale skokovězatěžují nejen čepy, ale také další části - ložiska a spojovací díly, přičemž také mohou vznikat rezonance
Název v anglickém jazyce
Numerical and experimental analysis of dynamic stress of lifting platforms
Popis výsledku anglicky
For a force assessment which acts in individual parts of a scissor lift platform for moving of cars from the production line a dynamic analysis and experimental studies were performed. The analysis of loads show ihat immediate loading of platforms by thecar causes additional bending moment that must be captured in a scissor mechanism. Initially experimental measurements were carried out on the real platform for obtaining of trajectory, velocity and acceleration. Subsequently, model analysis of the lifting platform using four point Runge-Kutta method, were assembled. he model analyzes found that a step loading during acceleration and deceleration of the platforms leads to a dynamic impact thaat are unsafe due to long term use. The consequence of said is repeated overloading of pivots, bearings, fittings and other parts. Also the dynamic stress may be accompanied by the resonances.
Klasifikace
Druh
V<sub>utaj</sub> - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
67
Místo vydání
Liberec
Název nakladatele resp. objednatele
Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav
Verze
—