Toughness of Ultra High Strength Steel Sheets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006387" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/MSF.782.57" target="_blank" >http://www.scientific.net/MSF.782.57</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/MSF.782.57" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/MSF.782.57</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Toughness of Ultra High Strength Steel Sheets
Popis výsledku v původním jazyce
Currently only few methods exist for thin steel sheet testing, especially based on fracture mechanics concept. Charpy impact test is one of the most used methods for testing notch toughness and fracture behaviors because of the simplicity and the other advantages [1]. This article deals with toughness testing of automotive ultra high strength steel sheets (UHSS). Several standard types of toughness test that generate data for specific loading conditions and/or component design approaches exist. Two definition of toughness will be discussed: i) Charpy V-notch toughness, method includes joining of thin steel sheets to one compact unit and ii) material (tensile) toughness [2]. Two steels were used, DP1000 and 1400M of 1.8 mm thickness and two joining techniques: bonding with adhesives and joining with holders. Effect of material, joining technology, structural adhesives, and number of joined plates on the toughness values was quantified at the room temperature. Toughness of steels by the
Název v anglickém jazyce
Toughness of Ultra High Strength Steel Sheets
Popis výsledku anglicky
Currently only few methods exist for thin steel sheet testing, especially based on fracture mechanics concept. Charpy impact test is one of the most used methods for testing notch toughness and fracture behaviors because of the simplicity and the other advantages [1]. This article deals with toughness testing of automotive ultra high strength steel sheets (UHSS). Several standard types of toughness test that generate data for specific loading conditions and/or component design approaches exist. Two definition of toughness will be discussed: i) Charpy V-notch toughness, method includes joining of thin steel sheets to one compact unit and ii) material (tensile) toughness [2]. Two steels were used, DP1000 and 1400M of 1.8 mm thickness and two joining techniques: bonding with adhesives and joining with holders. Effect of material, joining technology, structural adhesives, and number of joined plates on the toughness values was quantified at the room temperature. Toughness of steels by the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0024" target="_blank" >EE2.3.30.0024: Rozvoj řešitelských týmů projektů VaV na Technické univerzitě v Liberci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mterials Science Forum (Volume 782) : Metalography XV
ISBN
—
ISSN
1662-9752
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
57-60
Název nakladatele
TRANS TECH PUBLICATIONS LTD, LAUBLSRUTISTR 24, CH-8717 STAFA-ZURICH, SWITZERLAND
Místo vydání
—
Místo konání akce
Stara Lesna, SLOVAKIA
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000338978600009