Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006505" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper shows a possibility of the damping of Driver Seat Differential Pneumatic System by means of two pneumatic springs in a differential configuration connected with a throttle valve. The springs are inserted into the lead mechanism and connected toits parts, and to its supporting platform. The vibrations, transferred from the kinematic excitation of the base, are intended to be minimized. The vibration isolation by means of pneumatic springs is available in many technical systems, e.g. in supports of heavy machinery as well as in systems characterized by the human interaction, such as driver seats, ambulance couchettes, etc. The pneumatic springs provide the option of adaption of the stiffness , and herewith the adaptioon of the natural frequency of the system according to the exciting frequency.

  • Název v anglickém jazyce

    Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows a possibility of the damping of Driver Seat Differential Pneumatic System by means of two pneumatic springs in a differential configuration connected with a throttle valve. The springs are inserted into the lead mechanism and connected toits parts, and to its supporting platform. The vibrations, transferred from the kinematic excitation of the base, are intended to be minimized. The vibration isolation by means of pneumatic springs is available in many technical systems, e.g. in supports of heavy machinery as well as in systems characterized by the human interaction, such as driver seats, ambulance couchettes, etc. The pneumatic springs provide the option of adaption of the stiffness , and herewith the adaptioon of the natural frequency of the system according to the exciting frequency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis 2014

  • ISBN

    978-80-231-0377-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Výzkumný a zkušební ústav Plzeň, s.r.o.

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Mariánské Lázně

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku