Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006505" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System
Popis výsledku v původním jazyce
The paper shows a possibility of the damping of Driver Seat Differential Pneumatic System by means of two pneumatic springs in a differential configuration connected with a throttle valve. The springs are inserted into the lead mechanism and connected toits parts, and to its supporting platform. The vibrations, transferred from the kinematic excitation of the base, are intended to be minimized. The vibration isolation by means of pneumatic springs is available in many technical systems, e.g. in supports of heavy machinery as well as in systems characterized by the human interaction, such as driver seats, ambulance couchettes, etc. The pneumatic springs provide the option of adaption of the stiffness , and herewith the adaptioon of the natural frequency of the system according to the exciting frequency.
Název v anglickém jazyce
Damping Properties of Driver Seat Differential Pneumatic System
Popis výsledku anglicky
The paper shows a possibility of the damping of Driver Seat Differential Pneumatic System by means of two pneumatic springs in a differential configuration connected with a throttle valve. The springs are inserted into the lead mechanism and connected toits parts, and to its supporting platform. The vibrations, transferred from the kinematic excitation of the base, are intended to be minimized. The vibration isolation by means of pneumatic springs is available in many technical systems, e.g. in supports of heavy machinery as well as in systems characterized by the human interaction, such as driver seats, ambulance couchettes, etc. The pneumatic springs provide the option of adaption of the stiffness , and herewith the adaptioon of the natural frequency of the system according to the exciting frequency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Stress Analysis 2014
ISBN
978-80-231-0377-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Výzkumný a zkušební ústav Plzeň, s.r.o.
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—