Effect of the piston pin stiffness on the deformation of the piston skirt
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006585" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_66" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-05203-8_66</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_66" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05203-8_66</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of the piston pin stiffness on the deformation of the piston skirt
Popis výsledku v původním jazyce
The present contribution is concerned with the problems of the deformation of the piston skirt due to the power load caused by the pressure of gases, eventually, by the inertial masses. This deformation is influenced considerably by the choice of the dimensions of the piston pin. The deformation has been calculated by means of the finite elements method. The main purpose of the present article is to show the connections between the ovalisation of the piston pin and the specific deformation of the pistonskirt. This deformation, which brings about a partial jamming of the piston as a rule, can be eliminated either in the manufacture (employing a negative oval at a certain point of the skirt) or by the design of the piston pin.
Název v anglickém jazyce
Effect of the piston pin stiffness on the deformation of the piston skirt
Popis výsledku anglicky
The present contribution is concerned with the problems of the deformation of the piston skirt due to the power load caused by the pressure of gases, eventually, by the inertial masses. This deformation is influenced considerably by the choice of the dimensions of the piston pin. The deformation has been calculated by means of the finite elements method. The main purpose of the present article is to show the connections between the ovalisation of the piston pin and the specific deformation of the pistonskirt. This deformation, which brings about a partial jamming of the piston as a rule, can be eliminated either in the manufacture (employing a negative oval at a certain point of the skirt) or by the design of the piston pin.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern Methods of Construction Design - Proceedings of ICMD 2013
ISBN
978-3-319-05202-1
ISSN
2195-4356
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
493-499
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Hejnice
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—