Způsob stanovení předozadního náklonu a bočního náklonu lodi či letadla s vyloučením dynamických chyb a měřicí modulový systém k provádění tohoto způsobu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002308" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002308 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/15:00002308
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305251.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305251.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob stanovení předozadního náklonu a bočního náklonu lodi či letadla s vyloučením dynamických chyb a měřicí modulový systém k provádění tohoto způsobu
Popis výsledku v původním jazyce
Stanovení předozadního a bočního náklonu lodi či letadla spočívá v tom, že podle úhlové výchylky lokální vertikální osy (12) fyzikálního kyvadla (1) se měří a registrují aktuální hodnoty bočního náklonu lodi či letadla pomocí prvého fotoelektrického kódového měniče (2) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů bočního a předozadního náklonu lodi či letadla pomocí druhého fotoelektrického kódového měniče (3) namontovaného na příslušnou osu pro měření úhlů předozadního náklonu. Dynamická chyba způsobená nestabilitou fyzikálního kyvadla (1) v inerciálním prostoru vyjádřená odchylkou od lokální vertikální osy (12) se stanoví a odstraní prostřednictvím dvou párů konstrukčně identických akcelerometrů (4, 5, 6, 7) určených pro měření lineárního zrychlení.
Název v anglickém jazyce
Method of determining front-rear and side incline of a vessel or aircraft with exclusion of dynamic errors and measuring modular system for carrying out the method
Popis výsledku anglicky
The method of determining front-rear and side incline of a vessel or aircraft, according to the present invention, is characterized in that actual values of t he side incline of a vessel or an aircraft are measured and registered according to angular swing of a local vertical axis (12) of a physical pendulum (1) by means of a first photoelectric code converter (2) mounted on the corresponding axis for measuring angles of side incline as well as front-rear incline of a vessel or an aircraft by means of asecond photoelectric code converter (3) mounted on the corresponding axis for measuring angles of the front-rear incline. Dynamic error caused by instability of the physical pendulum (1) within inertial space expressed by a deviation from the local vertical axis (12) is determined and removed through the mediation of two pairs of structurally identical accelerometers (4, 5, 6, 7) intended for measuring linear acceleration resulting from the front-rear incline of a vessel or aircraft and
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
305251
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
20. 5. 2015
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci, Liberec 1, CZ
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence