Způsob a zařízení ke zdokonalení provozu dvojpalivového spalovacího vznětového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002556" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002556 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=1403531&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=1403531&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob a zařízení ke zdokonalení provozu dvojpalivového spalovacího vznětového motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Způsob zdokonalení provozu dvojpalivového vznětového spalovacího motoru opatřeného zachycovačem (51) pevných částic uspořádaným ve výfukovém potrubí (5), zdrojem (7) přídavného sekundárního plynného paliva a prostředky pro přivedení alternativního palivanebo jeho směsi se základním palivem od vstřikovačů (14) do výstupního potrubí (31) z nádrže (30) alternativního paliva, spočívající zejména v tom, že se provádí provozní regenerace zachycovače (51) pevných částic uspořádaného ve výfukovém potrubí (5),při které se v době provozu na alternativní palivo snímá rozdíl tlaků mezi vstupem a výstupem zachycovače (51), který se vyhodnocuje, přičemž po dosažení stanoveného rozdílu se vyvolá přechod režimu s alternativním palivem na režim se základním palivem.Zařízení pro tuto regeneraci obsahuje alespoň senzor (64) tlakového spádu zachycovače (51) pevných částic, jehož výstup je připojen ke vstupu řídicí jednotky motoru, jejíž výstup je připojen ke vstupu řídicí jednotky (6) dvojpalivového sy
Název v anglickém jazyce
Method of and device for enhancing operation of two-fuel system of compression ignition engine
Popis výsledku anglicky
The present invention relates to a method of enhancing operation of two-fuel system of compression ignition engine provided with a solid particle catcher (51) arranged inside exhaust pipe (5), a source (7) additional secondary gaseous fuel and means forsupplying the alternative fuel or a mixture thereof with the principal fuel from injectors (14) to outlet pipe (31) of the alternate fuel tank (30), characterized particularly in that there is carried out operational regeneration of the solid particle catcher (51) arranged inside the exhaust pipe (5), wherein during this operation regeneration in the period of operation with the alternative fuel there is sensed pressure difference between the catcher (51) inlet and outlet, which pressure difference is evaluated and if the specified difference is achieved, the transition from the alternative fuel mode of operation to the basic fuel mode of operation. A device for such a regeneration comprises at least a sensor (64) of pressure gradient o
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
305312
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
17. 6. 2015
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence