Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002588" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002588 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24220/15:#0003490

  • Výsledek na webu

    <a href="http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Uspořádání brzdy je určeno zejména pro kolejová vozidla, kde k brzdovému kotouči (9) jsou přivrácené brzdové desky (7, 8), přitlačované ke kotouči (9) pomocí čepu (6) a nejméně jedné pružiny (5) působící na čep (6), a kde pohyb tohoto čepu (6) je odvozenod lineárního posuvného pohybu pohybového šroubu (2) s maticí (3) s vazbou na otáčivý pohyb rotoru elektromotoru (1). Matice (3) pohybového šroubu (2) a současně čep (6) jsou ve styku s ramenem jednozvratné páky (4), přičemž oblast styku matice (3) pohybového šroubu (2) a páky (4) je ve větší vzdálenosti od osy otáčení páky (4) než oblast styku čepu (6) a páky (4). Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a maticí (3) pohybového šroubu (2) je páka (4), popřípadě matice (3), v oblasti jejich styku opatřena kontaktním prvkem (15) se zaoblenou, případně kulovou plochou. Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a čepem (6) je páka (4) v oblasti jejich styku opatřena valivým prvkem.

  • Název v anglickém jazyce

    Brake arrangement, especially for rail vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The brake arrangement according to the present invention is intended particularly for rail vehicles and is characterized in that brake plates (7, 8) turned toward the brake disk (9) are pressed thereto by means of a pin (6) and at least one spring (5) acting on the pin (6), whereby the movement of the pin (6) is derived from a linear sliding movement of a motion screw (2) with a nut (3) and a linkage to a rotary motion of an electric motor (1) rotor . The motion screw (2) nut (3) and at the same time the pin (6) are in contact with the arm of a lever of the second order (4), whereby the contact region of the motion screw (2) nut (3) and the lever (4) is at a greater distance from the lever (4) axis of rotation than the contact region of the pin (6) andthe lever (4). In order to reduce contact friction coefficient between the lever (4) and the motion screw (2) nut (3), the lever (4), optionally the nut (3), is provided in their contact region with a contact element (15) with a rounded-

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    305171

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

    15. 4. 2015

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Způsob využití

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence