Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002588" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002588 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24220/15:#0003490
Výsledek na webu
<a href="http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=2064624&lan=cs&s_majs=&s_puvo=&s_naze=&s_anot=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uspořádání brzdy, zejména pro kolejová vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Uspořádání brzdy je určeno zejména pro kolejová vozidla, kde k brzdovému kotouči (9) jsou přivrácené brzdové desky (7, 8), přitlačované ke kotouči (9) pomocí čepu (6) a nejméně jedné pružiny (5) působící na čep (6), a kde pohyb tohoto čepu (6) je odvozenod lineárního posuvného pohybu pohybového šroubu (2) s maticí (3) s vazbou na otáčivý pohyb rotoru elektromotoru (1). Matice (3) pohybového šroubu (2) a současně čep (6) jsou ve styku s ramenem jednozvratné páky (4), přičemž oblast styku matice (3) pohybového šroubu (2) a páky (4) je ve větší vzdálenosti od osy otáčení páky (4) než oblast styku čepu (6) a páky (4). Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a maticí (3) pohybového šroubu (2) je páka (4), popřípadě matice (3), v oblasti jejich styku opatřena kontaktním prvkem (15) se zaoblenou, případně kulovou plochou. Pro snížení součinitele kontaktního tření mezi pákou (4) a čepem (6) je páka (4) v oblasti jejich styku opatřena valivým prvkem.
Název v anglickém jazyce
Brake arrangement, especially for rail vehicles
Popis výsledku anglicky
The brake arrangement according to the present invention is intended particularly for rail vehicles and is characterized in that brake plates (7, 8) turned toward the brake disk (9) are pressed thereto by means of a pin (6) and at least one spring (5) acting on the pin (6), whereby the movement of the pin (6) is derived from a linear sliding movement of a motion screw (2) with a nut (3) and a linkage to a rotary motion of an electric motor (1) rotor . The motion screw (2) nut (3) and at the same time the pin (6) are in contact with the arm of a lever of the second order (4), whereby the contact region of the motion screw (2) nut (3) and the lever (4) is at a greater distance from the lever (4) axis of rotation than the contact region of the pin (6) andthe lever (4). In order to reduce contact friction coefficient between the lever (4) and the motion screw (2) nut (3), the lever (4), optionally the nut (3), is provided in their contact region with a contact element (15) with a rounded-
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
305171
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
15. 4. 2015
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Způsob využití
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence