Identifikace parametrů matematického modelu tlumičů a vibroizolačních systémů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002676" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace parametrů matematického modelu tlumičů a vibroizolačních systémů.
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografie se zabývá identifikačními metodami matematických modelů tlumičů. Je v ní představena nová identifikační metoda tlumičů, tlumicích soustav pružina - tlumič a jiných pneumatických a hydraulických tlumicích systémů. Tlumicí systém je nově popsán globální charakteristikou, která vyjadřuje tlumicí sílu prvku jako funkci rychlosti a zrychlení relativního pohybu pístnice a pracovního válce. Globální charakteristika nahrazuje standardně používané rychlostní charakteristiky, které obsahují hysterezní smyčky závislé na frekvenci pohybu. Díky použití globální charakteristiky je možno výrazně zpřesnit model tlumiče, hlavně v oblastech s vysokou rychlostí a zrychlením. Nový model tlumiče je aplikován na čtvrtinový model automobilu. Při použití závislosti síly na rychlosti a zrychlení, které jsou vzájemně vázány vztahem derivace, dostáváme namísto algebraické rovnice rovnici diferenciální. Globální charakteristiku tlumiče je možno označit jako dynamickou rychlostní charakteristiku tl
Název v anglickém jazyce
Identification of mathematical model of dampers and other vibroisolation systems.
Popis výsledku anglicky
This monograph deals with identification methods of mathematical models of shock absorbers. A novel method of the description of dampers, damping elements and other pneumatic and hydraulic damping systems is introduced. The damping system is described with global characteristic, which expresses the damping force of the element as a function of speed and acceleration of the relative movement of the piston rod and the working cylinder. The global characteristic replaced regularly used speed characteristics containing the hysteresis loop depends on the frequency of movement. Through the use of global characteristics can significantly refine the model of damper, especially in areas with high speed and acceleration. The new model of damper is applied to thequarter car model. Velocity and acceleration are mutually bonded relationship derivations. We get differential equation instead of algebraic equation. Global characteristics of the shock absorber can be described as dynamic speed charact
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7494-253-2
Počet stran knihy
155
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—