Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of the Temperature and Pressure Characteristics of the Car Seats - Relationship between Humans.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F15%3A00002744" target="_blank" >RIV/46747885:24210/15:00002744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of the Temperature and Pressure Characteristics of the Car Seats - Relationship between Humans.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research of the biomechanical research of interaction between seated human and car seat is based on measurements of several parameters such as the contact pressure , and temperature distribution, contact humidity, etc. It is possible to compare synchronized measured parameters and identify the correlation with biomechanical characteristics of human, e.g. human anatomy, the body forms, age, sex physique etc. The optimization of the parameters enables the improving the seating comfort. The correlation between fatigue of the driver and sitting comfort is described in many publications dealing with this theme. However, repeatability of the real experiments in real traffic is questionable [1]. It is preferable to perform these measurements in the laboratory environment and simulate the same conditions as in real traffic like a temperature and humidity. The most suitable is the using of different types of car seats and various human.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of the Temperature and Pressure Characteristics of the Car Seats - Relationship between Humans.

  • Popis výsledku anglicky

    Research of the biomechanical research of interaction between seated human and car seat is based on measurements of several parameters such as the contact pressure , and temperature distribution, contact humidity, etc. It is possible to compare synchronized measured parameters and identify the correlation with biomechanical characteristics of human, e.g. human anatomy, the body forms, age, sex physique etc. The optimization of the parameters enables the improving the seating comfort. The correlation between fatigue of the driver and sitting comfort is described in many publications dealing with this theme. However, repeatability of the real experiments in real traffic is questionable [1]. It is preferable to perform these measurements in the laboratory environment and simulate the same conditions as in real traffic like a temperature and humidity. The most suitable is the using of different types of car seats and various human.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EAN 2015 - 53rd Conference on Experimental Stress Analysis

  • ISBN

    978-80-01-05734-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    241-249

  • Název nakladatele

    CTU in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Český Krumlov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku